Avatar billede thomzen Nybegynder
17. juni 2001 - 18:46 Der er 2 løsninger

3DS filer?

Hvilket program bruges til at åbne *.3DS filer med? :o)
Avatar billede bbs Nybegynder
17. juni 2001 - 19:40 #1
Hvad er 3DS filer?
Det kunne godt lyde som 3D Studio Max filer, så mit første bud ville være det program....
Avatar billede zeusmedia Nybegynder
17. juni 2001 - 23:01 #2
3DS stammer fra den gamle DOS-udgave af det der i dag kendes som 3D Studio MAX eller 3dsmax fra version 4.0. Dengang hed det blot 3D Studio, men filformatet bruges stadig til f.eks. at eksportere fra andre 3D-programmer såsom Rhino eller LightWave til at viderebearbejde i 3dsmax - eller den anden vej.

En svaghed jeg ofte oplever ved *.3ds filer er at der ikke gemmes en \"history\" hvor man kan arbejde med parametre for en modifier. F.eks. kan man ikke ændre værdien af en Bend-modifier hvis scenen eksporteres i 3DS-format.

3DS-filer kan åbnes af næsten ethvert 3D-program i dag.

//zeusmedia