Avatar billede katerspam2 Nybegynder
02. marts 2008 - 23:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Real VNC og IP

Hej

Jeg har installeret realVNC server på en bærbar og client på en anden. De står hvert sit sted, og skal derfor forbindes over internettet. Men hvordan?

Den bærbare hvor server delen er på, og som jeg skal logge på - har jeg været inde på myip.dk og brugt de IP oplysninger jeg får der - men det virker ikke.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede hojben Novice
02. marts 2008 - 23:06 #1
brug IP:5800
Avatar billede mash Mester
02. marts 2008 - 23:12 #2
firewall ?
egen fast ip på server pc ?
router lader de rigtige porte komme igemmen til server pc ?
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
03. marts 2008 - 01:13 #3
tak for svar....

SERVER PC: vista 64bit, dynamisk IP (standard 2mbit bredbånd fra yousee) - kun indbygget vista firewall
CLIENT PC: xp, dynamisk IP (standard 10mbit bredbånd fra Fullrate) - Zonealarm firewall

Skal der ændres porte både på client og server router? Jeg kan se at der muligvis er lukket - ihvertfald på fullrate routeren. Isåfald hvilke?

Er det noget med at jeg skal ha offentlige IP adresser på begge? Elr kun den ene
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2008 - 01:28 #4
http://old.realvnc.com/faq.html
Masser af hjælp at hente.

du skal i routeren forwarde post 5900 til serveren. (og ikke 5800 som jeg fik skrevet)
du skal på serveren åbne for port 5900 og tillade vnc
du kan indstille vnc til kun at acceptere fra bestemt IP men det er kun af sikkerhedsmæssige årsager.
du skal i ZA acceptere at VNC går ud.
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2008 - 01:34 #5
http://www.realvnc.com/products/free/4.1/winvnc.html#Connections

Her kan du selv indstille hvilken port VNC lytter på.

Du skal til Vista bruge personal eller Enterprise edition. den gratis version er ikke understøttet at Vista.
Avatar billede mash Mester
03. marts 2008 - 01:46 #6
er der hul igemmen den dynamiske ip fra yousee ?(normalt stopper de jo alt indgåene da ip skifter mellem kunderne)

"du kan indstille vnc til kun at acceptere fra bestemt IP men det er kun af sikkerhedsmæssige årsager" <--- ikke smart med en dynamisk ip på client siden :P
Avatar billede mash Mester
03. marts 2008 - 01:51 #7
offentlige IP på server er et krav.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
18. marts 2008 - 08:46 #8
Nej har nu haft til at virke på 2 x dynamiske (fullrate -> tdc).
Viderestilling af porte på begge sider skulle være det eneste.
Avatar billede mash Mester
21. april 2008 - 01:02 #9
ja altså en dynamisk ip kan jo være offentlig, men den skifter jo som det passer den, hvilket gør det svært at connecte da det kan være en ander bruger der har den ip idag
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
21. april 2008 - 10:47 #10
Det er endt med at jeg har droppet VNC, det er simpelthen for besværligt. Ærgeligt jeg fik købt licens. Jeg bruger istedet logmein.com, og det virker helt fint og uden nogen ændring af firewall osv. og er gratis.

tgkdk eller hojben, smid et svar så jeg kan lukke tråden
Avatar billede mash Mester
23. april 2008 - 03:21 #11
spar de point, jeg samler ikke(kan ikke nå at bruge dem)

btw. vnc er da gratis(eller nogle af dem er)
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
23. april 2008 - 15:12 #12
Ja, VNC er gratis til xp, men jeg skulle bruge det til Vista, og så koster det desværre knaster.

Jeg putter pointene tilbage så :)
Avatar billede hojben Novice
23. april 2008 - 22:43 #13
spar de point, jeg samler ikke(kan ikke nå at bruge dem)