Avatar billede mickon Nybegynder
28. februar 2008 - 23:27 Der er 2 kommentarer

ASUS RX3141 vs. Dansk Bredbånd, netproblemer.

Okay, here goes.

Jeg har fået dansk bredbånd for et par måneder siden, og har nu været nødt til at skifte min router ud, fordi den gamle (Linksys) simpelthen havde en for langsom WAN port.

Jeg fandt denne billige ASUS router med GBIT LAN og 100mbit WAN..
ASUS RX3141 4PORT SWITCH

Jeg kobler det hele op som med linksys routeren. nettet kører, jeg smiler og er glad. der går nu ikke engang 2 mins efter jeg hopper online på MSN og IRC, før jeg bliver kastet af igen.
jeg har prøvet at pinge en tilfældig adresse med -t, så den bliver ved. jeg får af og til denne besked (samtidig med jeg ryger af msn og lignende):
Reply from 192.168.1.1: Destination net unreachable.

så jeg har altså stadig forbindelse til routeren, mens nettet ryger.. det mærkelige er bare, at hvis jeg sætter den anden router til, fungerer det som sådan fint nok, indtil jeg belaster linjen mere end de 10mbit som WAN porten kan trække igennem.

forskellen på de 2 er også, at med den gamle router fik jeg dette i min ipconfig:

Connection-specific DNS Suffix  . : internet.dbnet.hef.dk
efterfulgt af en række dns servere. som jeg heller ikke får tildelt via den nye, men istedet for adressen på routeren.

er der nogen herinde som har den fjærneste idé om hvad jeg skal lede efter? for jeg er lidt selv på bar bund efterhånden.

har også prøvet at lave så den står til static ip, men ser ikke ud til det vil fungere. så får jeg ikke lov at komme på internettet.
Avatar billede mickon Nybegynder
29. februar 2008 - 00:02 #1
problemet er løst gutter, ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede mickon Nybegynder
29. februar 2008 - 20:27 #2
problemet er muligvis ikke helt løst, da det stoppede med at virke efter 1-1½ time...

jeg har nu ringet til isp'en, og de sagde jeg skulle have en statisk ip hos dem, og det har jeg så bestilt, så må vi se hvordan dette går :)