Avatar billede zalcos Nybegynder
27. februar 2008 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Bus driver

Hej
Lyden på min bærbar virker ikke :S.
Den er præinstalleret med vista hvor lyden virkede. Jeg installerede Linux Ubuntu hvor jeg også fik det til at virke. For et halvt år siden ændrede jeg til XP, hvor lyden OGSÅ virkede. MEN, nu har jeg formatteret min xp, har installeret fra samme skive som før, men nu virker min lyd ikke.
Når jeg installerer min lyddriver kommer følgende error:

"Microsoft bus driver should be loaded in the system before installing Realtek.."
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 14:42 #1
prøv at download en såkaldt "driver update". Et program som checker alle dine driver mod en database på internetet og hvis du er heldig og ikke skal betale for det, downloader den selv de nyeste drivere eller installere dem du mangler. Hvis du skal betale, få du typisk en liste over de drivere som enten skal opdateres eller mangler og så må du gøre det selv.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. februar 2008 - 14:50 #2
Microsoft busdriver? Der hører en bundkortdriver til fra producenten. Prøv at se på
deres hjemmeside efter drivers.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2008 - 20:49 #3
http://www.intel.com/support/chipsets/inf/ - den burde løse problemet!
Avatar billede zalcos Nybegynder
29. februar 2008 - 10:19 #4
Har løst det. Men tak for inslagene. Jeg bruge device manager.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. februar 2008 - 20:36 #5
DEvice manager = enhedshåndtering...

Du skrev ikke hvordan du løste det-...????
Avatar billede zalcos Nybegynder
03. marts 2008 - 11:34 #6
Den lavede selv en af de gule ! ved lyd. Så markerede jeg det bare og trykkede opdater driver.. :P