Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2008 - 21:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Aflytning af mobil tlf

et par spørgsmål som jeg har undret mig over efter en snak med en bekendt.

Kan man aflytte en samtale mellem to personen hvis telefonen ligger på bordet og ikke foretager sig noget?

Er det muligt at en telefon selskab sidder med det udstyr eller programmer til kunne  hente en samtale ned??

kan det program misbruges af selskabet?
Avatar billede olebole Juniormester
24. februar 2008 - 22:08 #1
<ole>

Så skal telefonen først have været i 'andre hænder'. Har du f.eks. været anholdt, og afleveret din telefon, kan den være beriget med en 'ekstra feature', når du får den igen  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. februar 2008 - 22:11 #2
Telefoner kan hackes, så de kan bruges som "spionudstyr" - det kan man opdage ved at telefonen sender (laver støj i højttalere), eller ved at batteriet bruges hurtigt.

På vej til sendemasten er samtalen krypteret - det er ikke den vildeste kryptering man kan forestille sig, og den kan i den udgave vi bruger i Danmark brydes.

Efter at samtalen har "ramt" sendemasten, sendes den videre i ledningerne ukrypteret, og kan derfor aflyttes.

Men ingen af de 3 måder er specielt ligetil - endnu - så hvis man er en hel almindelig person, og kun snakker om ligegyldige ting, så er der vist ingen fare.
Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2008 - 22:12 #3
ole : nej ingen anholdelser , telefonen har heller ikke været i andres hænder:D

det tyder lidt på at en fra telefon selskabet misbruger systemet
Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2008 - 22:15 #4
hvis man ringer til en der hedder a  og har udført samtalen lægger på osv, og derefter tænder sin pc og logger på nettet forum.dk chat ,  og at der så kommer en der hedder a ? hvad skulle det betyde?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. februar 2008 - 22:18 #5
De hersens moderne telefoner kan vel også hackes og inficeres på afstand. Bluetooth er også et angrebspunkt.

Her i huset holder vi os til telefoner med drejeskiver.

;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. februar 2008 - 22:18 #6
24/02-2008 22:15:32: man kan kalde det et tilfælde.
Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2008 - 22:20 #7
erik ,  det er ikke en engangstilfældighed.. 30-50 gang er ikke tilfældighed:D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. februar 2008 - 22:24 #8
Så er det en flergangstilfældighed ;)

Eller også er der bare nogen, hvor livets fylde udfolder sig ved at bruge tiden på drillerier, og med lidt kendskab til objektet for dette drilleri, er det såmænd ikke så svært at være på rette sted på rette tid.
Avatar billede enriko Nybegynder
24. februar 2008 - 22:30 #9
tænk  at bruge  tid på sådan noget,

jeg har lige fundet en side på nettet, hvor man skal betale for at kunne læse og se alt data på en anden person mobil osv osv..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. februar 2008 - 23:27 #10
Jeg har engang hørt, at teleselskaber (f.eks. på vegne af politiet) kan aflytte en telefon, uden at skulle implementere ekstra udstyr i mobiltelefonen.. det eneste der kræves, er at mobiltelefonen er tændt, og har fundet et netværk (dvs, at der er signal)..

Om det er sandt, ved jeg ikke..
Avatar billede stagedk Nybegynder
06. april 2009 - 23:17 #11
Teleselskaberne kan snildt aflytte din telefon :), de må bare IKKE. når du ringer til en bliver signalet sendt ind i telefoncentralen. derfra kan man (med rette udstyr) nemt aflytte din telefonsamtale.
Avatar billede enriko Nybegynder
29. december 2009 - 00:38 #12
i må gerne lægge svar. jeg er ved at rydde lidt op , undskyld mit sene reaktion
Avatar billede Ninomax Nybegynder
27. februar 2010 - 22:59 #13
på hjemmesiden http://www.thespytools.com/ skriver de bla:

"Receive both incoming and outgoing sms messages

Track cell phone of your spouse or girlfriend and use it as cell phone tracker - Mobile phone tracking is now within your reach!

Dial in and listen to surrounding area "

Det er ikke gratis, men det er absolut muligt.
Avatar billede enriko Nybegynder
13. juli 2010 - 22:35 #14
Lukker :)