Avatar billede johansrk Nybegynder
24. februar 2008 - 14:58 Der er 9 kommentarer

Internet hakker

Hej
Jeg har lige skiftet til fullrate 20 mbit, 1024 upload, og synes mit internet hakker. Jeg havde cybercity 2 mbit før og her hakkede forbindelsen også. Når jeg siger hakker, så mener jeg at det ikke går specielt hurtigt når jeg browser, nogen gange er der ikke forbindelse i nogle sekunder, og jeg stopper browser vinduet, og refresher sider med F5, så den går igang igen. Når jeg downloader ligger jeg nok på 16-17 mbit, så det er fint. Hvad kan være galt. Er det mine telefonkapler som er dårlige eller hvordan, for jeg går ikke ud fra at det er fullrate eller cybercity der er dårlige?
Avatar billede ejldk Nybegynder
24. februar 2008 - 15:19 #1
Problemet ligger nok ved de sider du surfer på.
Når du surfer er det jo ikke kun din forbindelse der afgører hastigheden. Hjemmesidens server skal jo i teorien have 20 Mbit upload for at du fuld ud kan udnytte dine 20 Mbit download. Jeg tror det er der problemet ligger.
Eller må du jo kontakte fullrate og beskrive dit problem.
Avatar billede johansrk Nybegynder
24. februar 2008 - 17:48 #2
jeg ved hvad du mener, med at jeg ikke kan udnytte min forbindelse 100%. Men problemet ligger i at jeg foreksempel kan surfe langt hurtigere når jeg surfer hjemme hos mine forældre som sidder med en 4 mbit, ned hos mig selv, og her er det jo de samme sider jeg som regel går ind på. Det er som om at den lige skal igang, og så loader den siden,i stedet for bare at downloade så hurtigt den kan komme til det
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2008 - 17:59 #3
og du er forbundet med kabel ?
Avatar billede johansrk Nybegynder
24. februar 2008 - 18:55 #4
ja både kabel og trådløs. Jeg har min fullrate router som er forbundet til en Linksys trådløs router med 64bit kryptering.
Avatar billede ejldk Nybegynder
24. februar 2008 - 20:57 #5
Så vidt jeg ved sender fullrate "internettet" ud fra master, altså trådløst. Kan det være at du har en dårlig geografisk placering? Så signalet kommer dårligt igennem?
Avatar billede johansrk Nybegynder
25. februar 2008 - 00:23 #6
nej. Jeg bor i København
Avatar billede jokkejensen Novice
25. februar 2008 - 12:57 #7
Øhmmm siger du der er trådløst mellem fullrate og din pc ?

/J
Avatar billede johansrk Nybegynder
25. februar 2008 - 13:48 #8
nej
her er mit setup

- fullrate er sluttet til væggen
- linksys trådløs router er forbundet med kabel til fullrate router
- stationær pc er koblet til linksys router, kablet
- 2 bærbare er koblet til linksys router trådløst
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
19. marts 2008 - 11:12 #9
#ejldk: jeg tror du tænker på clearwire! Fullrate er 100% kablet.

Der er flere årsager til at du oplever højere svartider på hjemmesider:

1. Du bruger trådløst. (markant højere svartid, specielt hvis flere trådløse enheder er på)

2. Fullrate kan bruge ADSL interleaved. Ring til dem og få ændret det til fast mode.

3. Du bruger 2 routere. (ikke betydeligt men det hæver svartiderne).

4. Centralen kan være overfyldt (Kan vist kun afhjælpes ved at skifte udbyder eller vente :P)

5. Serveren til den hjemmeside du besøger kan:
a. Have mange besøg = travlt, så svartiderne er høje
b. være tilsluttet en langsom forbindelse
c. være placeret geografisk dårligt, så der er mange 'hops' mellem dig og serveren.

Mit bud er at 1,2 og 3 vil hjælpe dig betydeligt.
5 er dog irrelevant, hvis du besøger google.dk eller andre store sider ;P