Avatar billede pcdl Nybegynder
22. februar 2008 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk gennem en server

Hej jeg vil gerne sætte min netværk op sådan at modemet skal forbindes til serveren, router forbindes igennem serveren og så resten af pc'er forbindes til routeren. Hvordan sætter jeg dette op?

Kort sagt sådan at alt forbindels løber gennem min server først.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede mach3 Nybegynder
23. februar 2008 - 09:19 #1
Væg -> modem -> router -> server samt pc

Er det korrekt forstået?
Avatar billede riversen Nybegynder
23. februar 2008 - 17:57 #2
nej, han skriver "modemet skal forbindes til serveren" og "routeren forbindes igennem serveren" og "resten af pc'er forbindes til routeren"

så det må være væg <-> modem <-> server <-> router <-> pc'er

hvordan serveren sættes op afhænger bl.a. af operativsystem, hvilket du ikke har skrevet noget om.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
24. februar 2008 - 11:27 #3
det du siger at du vil gøre serveren til en router ?
I så fald skal vi jo lige vide lidt om hvad det er for en server, hviket OS osv ?
og så skal den jo have mere end et netkort for det første.
og hvorfor vil du det ?
du kan også lave serveren til at være en proxyserver som så skal vi sige kontrolere
trafikken uden at trafikken går igennem serveren (lidt firkantet sagt).
så der er mange muligheder, men generelt for dem alle er det ikke noget man bare lige sætter op !
Avatar billede pcdl Nybegynder
25. februar 2008 - 16:59 #4
nej mach3 væk -> modem -> server - > router -> pc
Avatar billede pcdl Nybegynder
25. februar 2008 - 17:00 #5
altså det meningen er det skal være et netværk som på skoler osv hvor folk logger sig ind igennem serveren altså når de starter computer skal de logget ind med et kodeord osv så de kommer igennem serveren hvis de ikke er logget igennem serveren har de ingen internet
Avatar billede pcdl Nybegynder
25. februar 2008 - 17:08 #6
og styresystemet er windows server 2003
Avatar billede pcdl Nybegynder
28. februar 2008 - 14:52 #7
lukker