Avatar billede sorenhartmanncom Nybegynder
21. februar 2008 - 06:54 Der er 5 kommentarer

Konvertering fra simple ASP website uden database til html site

Er der nogen der kender et program der kan konverte min ASP website til en html website, så ledes jeg selv kan redigere i den med f. eks Frontpage eller ligende program

Min website er MEGET simple og er uden database eller noget i den retning.

Alternativt, er der en der kan konvertere den for mig

www.sorenhartmann.com
Avatar billede fennec Nybegynder
21. februar 2008 - 08:10 #1
Hvor mange sider har du i alt??

Der findes sikkert programmer som kan gøre det, men har du få sider (1-20), er det nok nemmere at gøre det manuelt.

Gå dit site igennem manuelt og på hver side højerklikker du og vælger vis kilde... Den kode gemmer du så i en HTML fil. Thats it...
Avatar billede triggy Nybegynder
21. februar 2008 - 09:31 #2
Frontpage har faktisk en funktion til at importere websteder. Mener den bare gemmer i HTML, hvis man unlader at indtaste login-informationer til serveren. men jeg er ikke sikker.

Der ligger en guide til det her:
http://www.dummies.com/WileyCDA/DummiesArticle/Importing-an-Existing-Web-Site-into-FrontPage-2002.id-295.html
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2008 - 21:34 #3
<ole>

Du kan bare kopiere koden fra Explorer (View->Source)  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede sorenhartmanncom Nybegynder
22. februar 2008 - 03:03 #4
Hmmm, er godt klar over se at man kan importer siden til Frontpage, det er jo ikke noget problem og heller ikke redigere i den.

Men formålet med at konvetere den til html er at jeg skal kunne se layoutet og redigere i den som drag and drop som en normal html sider i Frontpage ikke som når der er i ASP bare kode, hvor jeg kun kan se tabellerne med nogle af billederne og uden funktioner.
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 16:34 #5
Nu blander du forskellige ting sammen. At konvertere koden er én ting - og det kan du gøre, som jeg beskrev det.
En helt anden ting er den efterfølgende redigering. Den kan du foretage i en editor - f.eks. Frontpage. Dog ville en mere moderne editor - som f.eks. DreamWeaver - være bedre, da FP jo som bekendt skriver rigtig skidt kode