Avatar billede m_smiszek Nybegynder
20. februar 2008 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Sikkerhed ved connect fra sql server management

Hej Alle,

Jeg sidder og kæmper med en bruger som jeg ønsker at give adgang til en database på min sql 2005.

Det virker også helt fint, men når han connecter med sin sql server management. Kan han se de andre database, dog kun databaserne, ikke i dem. Men kan det ikke fjernes, jeg er engentligt ikke intresseret i at han skal se hvad der ellers ligger af databaser på denne maskine.

Mvh Mikkel Smiszek Larsen
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2008 - 19:40 #1
Can you try explaining that again please?
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
21. februar 2008 - 09:23 #2
Selvfølgelig.

Når jeg connecter fra clienten med hans SQL login fra Microsoft SQL Server Management Studio Express, det skal lige siges at clienten har public, han er mappet i sin egen database, og har DBO i denne database. Men som du kan på min http adresse herunder, kan han se de andre indeholdende databaser i SQL serveren. Kan man ikke lave så han kun kan se sin egen ?

http://www.smiszek.dk/UserFiles/Image/Experten-screen-dumps/sqlquestion2102200801.jpg

Håber du/i forstår min frustration. Jeg er ikke intresseret i at lade en "udefra" vide hvad min Sql server indeholder af Databaser.

//Mikkel Smiszek Larsen
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2008 - 19:47 #3
If you give him access to your dB then I dont think you can stop hime from seeing the names of the databases but does that matter? It doesnt give him access to the contents of the dB's.