Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
17. februar 2008 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista vil ikke på nettet

Hej

Jeg er ved at sætte netværk op for en ven, der har købt sig en Fujitsu Siemens med windows vista.

Jeg kan ikke få hans computer på nettet, men min egen PC med windows XP og Ubuntu 7.10 har ingen problemer.

Han får ikke tildelt nogen IP-adresse (den bliver sat til 169.x.x.x)

Jeg har prøvet at tilslutte min switch med hans og min comp. Tildelt netadresserne 192.168.1.101 255.255.255.0 og 192.168.1.102 255.255.255.0

Jeg kan uden problemer pinge hans PC, men jeg kan ikke pinge min egen fra hans PC.

Jeg har slået windows firewall fra, men uden held.. Hvad kan der være galt?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2008 - 17:02 #1
Er du sikker på at driverne er installeret? prøv fra konsollen
ipconfig /release  -> enter
ipconfig /renew  -> enter
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
17. februar 2008 - 17:03 #2
Jeg har prøvet at skrive renew, men det hjælper ikke.. den får stadig 169 adressen.

Under enhedshåndtering står der at enheden fungerer korrekt, så driverne må jo være der..
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2008 - 17:09 #3
Og den står til DHCP ??
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
17. februar 2008 - 17:11 #4
jep
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2008 - 17:14 #5
ipconfig /release  -> enter
ipconfig  -> enter

Og så påstår den vel stadig den har adressen, eller??
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
17. februar 2008 - 17:18 #6
Den skriver at man skal være administrator for at kunne udføre handlingen... Hvordan bliver man det i vista?
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
17. februar 2008 - 17:22 #7
Den skriver: Der opstod en fejl under frigivelse af grænsefladen LAN-forbindelse : Der er endnu ingen adresse tilknyttet netværksslutpunktet.

Skal lige siges at jeg har pillet netværket fra igen og sat hans PC til automatisk DHCP og tilsluttet direkte til modemet, som før, på min PC virker det fint.. Men ikke på hans.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
04. marts 2008 - 09:29 #8
har fundet ud af at hvis jeg sætter en router imellem modem og pc virker det fint. Så problemet er stadig ikke løst...
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
16. marts 2008 - 18:44 #9
En montør kom ud og skiftede stikket i væggen hos ham, og så virkede det.. forstår bare ikke hvorfor min egen så godt kunne gå på :S