Avatar billede hunters-guide Nybegynder
16. februar 2008 - 19:11 Der er 36 kommentarer

kan ikke se tv2regionernes net tv hjælp udbedes.

Jeg kan ikke se tv2 regionernes net tv og har kunnet. Jeg har installeret java, flash, shockwave,ace mega codecs pack, mediaplayer og kan stadig ikke se det. kan nogen hjælpe mig??? det undrer mig jeg kan se youtube men ikke tv2 regionernes net tv så jeg vil bliver over lykkelig hvis nogen kan komme med en brugbar løsning.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
16. februar 2008 - 19:30 #1
læg lige et link til de der regioners nettv
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
16. februar 2008 - 19:34 #2
hvis det er sputnik - så har jeg en løsning her:

DRM Error

Du skal fjerne dine ”midlertidige internetfiler” i Internet Explorer: Funktioner/Tools > Internetindstillinger/Internet options > fanebladet Generelt/General tab > Slet filer/Delete files.

Bemærk at det kan tage lidt tid.

Herefter skal du slette dine DRM licenser som gøres på følgende måde:

1) Licenserne ligger i en mappe der hedder DRM. Det er lidt forskelligt hvor mappen befinder sig - det afhænger af hvilken version af Windows du bruger. Her følger nu de mapper hvor Windows Media DRM typisk befinder sig.

- Microsoft Windows 2000 and Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\DRM
- Windows 98: C:\Windows\All Users\DRM
- Windows Millennium Edition: C:\Windows\DRM

2) Tag først en back-up af filerne for en sikkerheds skyld. Det nemmeste er bare at lave en kopi af hele mappen. Hvis du ikke kan se DRM-mappen skal du i Windows Stifinder vælge

i) Funktioner/Tools

ii) Mappeindstillinger/Folder Options

iii)Vælg ”Vis skjulte filer og mapper”/”Show hidden files and folders” og fravælg ”Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)”/”Hide protected operating system files (Recommended)”

7) Du skal nu slette al indholdet i DRM-mappen. (Bemærk: Denne løsning vil slette alle licenser fra computeren. Dette er ikke et problem i forhold til Sputnik da du vil få en ny licens udstedt når du logger på igen. Denne løsning sletter også licenser fra andre websites, dvs. du kan miste licenser til at høre musik, se film, m.v. fra andre betalingssites, med mindre at du har en backup af disse.)

8) Når indholdet i mappen er slettet foretages en sikkerhedsopdatering ved at klikke på flg. link:
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/da/indivit.asp

Nu burde din computer være klar til sputnik tjeneste.
Avatar billede gurly Praktikant
16. februar 2008 - 22:23 #3
jorgenveisig > det er helt rigtigt hvad du skriver, men det er kun på sputnik de køre DRM beskyttede.
Der er ikke DRM beskyttelse på klipne man kan se fra regionerne
det må være den her side vi taler om ikke også hunters-guide  ? ? ?
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=409812&r=3
Til trods for udseendet der med i hvertfal betjænings knapperne måske virker sådan lidt flash agtige, så køre det faktisk som windows media video, det vil sige at det er windows media player den bruger som plugin på siden

Kan du se videoen på den side jeg linkede til ?
hvis nej, hvad sker der når du forsøger ?
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
17. februar 2008 - 01:46 #4
HEj qurly. Jeg får følgende besked når jeg prøver at se det fra linket Der lykkedes ikke at få forbindelse til den valgte video.
Se evt. under ? Teknik / indstillinger for mere information (-1072885327)

Og nej det er ikke sputnik men lokal regionernes net tv jeg døjer med og jeg har kunnet se det, men efter formatering og geninstall af xp samt fuld opdatering af denne og install af førnævnte kan jeg ikke se det mere
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
17. februar 2008 - 01:48 #5
ups her er link til tv midt vest men der kommer samme fejlmeddelelse som hos qurly's link http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=6
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
17. februar 2008 - 13:47 #6
HVilken firewall har du? Og hvad med popupblocker?
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 16:16 #7
nu det link du har lagt, det føre da godt nok ind til tv midt-vest, men man kommer ikke direkte til en video som det link jeg lagde.
Når du kan gå ind på en webside, så må du jo have givet din firewall lov til at internet explorer må gå på nettet, og selv om media player køre som plugin på siden, så bliver det alligevel kun tolket af firewallen som at det er explorer der er på nettet, så jeg vil ikke mene at det er firewall instillingerne det er galt med.

Da videoerne jo bliver afspillet i selve siden og ikke i et popup vidue, så vil jeg også mene at det intet har med popup blokker at gøre.

Hvis du klikker på mit link kan du så se playeren hvor videoen skulle vises ?
hviis du kan så klik med højre mussetast på playeren og i menuen der åbner vælger du "indstillinger"  klik så for oven på "netværk"  og sæt så krydt i allle stream protokoller og klik "anvend"
klik så på "yde evne" og vælg en hastighed der passer til din internet linie,
eller sæt kryds i automatisk.

hvis ikke du kan komme ind i indstillinger den vej, så kan du i stedet åbne din stationære windows media player fra programmer.
Da det er den der bliver brugt som plugin på siden, så bruger playeren på siden faktisk de samme indstillinger som du har i den stationære.
Åben media player, og klik på "funktioner"  og vælg "indstillinger"
Så kan du finde de indstillinger jeg beskrev længere oppe.
hvis det er media player 11 du har kan det være lidt bøvlet at finde ind i indstillinger, prøv eventuelt at højreklikke oppe for oven et sted og vælge "vis klassiska menuer"  så skulle du gerne få linien frem hvor du kan vælge funktioner.
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 16:19 #8
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 16:32 #9
PS
du kan også prøve følgende indstilling >
Åben stationær media player, vælg "funktioner" og "indstillinger"
klik oppe på "afspiller"  og sæt kryds i "hent codec automatisk" og klik på "anvend"
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 16:36 #10
PS PS
Hvad hvis du forsøger at tilgå en stream Direkte > http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=409812
Kan du så se den ?
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
17. februar 2008 - 20:08 #11
HEj qurly. Når jeg forsøger at tilgå streamer direkte vil windows mediaplayer åbne men kan intet vise samt kommer med en fejlmeddelelse. Den foreslår jeg går på online hjælp og når jeg gør det får jeg at vide at det har noget med lyden at gøre og at jeg skal se i enhåndshåndtering om der er gult? eller rødt x. Der er hverken det ene eller det andet så nu sidder jeg og klør i resterne af håret for hvad nu???
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 21:42 #12
har du forsøgt de indstillinger jeg foreslog >
og

???
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 21:45 #13
ps, hvad media player version har du ?
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
18. februar 2008 - 13:51 #14
qurly: ja jeg har forsøgt de indstillinger og det er version 11 media player jeg bruger.
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2008 - 16:36 #15
Precis hvad fejl meddellelse får du når du klikker på dette link ?
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=409812
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2008 - 16:50 #16
flere test >
Klipne fra regionerne bliver mms streamet, men kunne godt tænke mig at vide om du kan se en video online som almindelig http stream, så her er et link til en WMV video
http://peecee.dk/uploads/022008/Dolph_på_den_røde_løber_ved_DMA_05.wmv
klik på linket her over, så skal din media player gerne åbne og afspille video klippet, kan den det ? ? ?
Hvis ikke den kan det så skal du i stedet prøve at klikke med højre mussetast på linket, og så vælge "gem destination som" og så downloade / gemme videoen på din pc, prøv derefter at afspille videoen med windows media player, kan du det ? ? ?
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2008 - 16:55 #17
PS, hvilken styresystem har du ?  og hvad media player version var der oprindelig i den ?  har du selv opdateret til version 11 eller lå det oprindelig i den ? har du prøvet at besøge siden "windows update"  ? ? ?
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
19. februar 2008 - 11:28 #18
qurly: Jeg kan godt se linket med dolph på den røde løber og mediaplayer åbner ganske rigtigt. Jeg har windows xp pro. oprindelig var der mediaplayer 9 på maskinen og ja jeg har selv opdateret til 11. Jeg har hentet alle opdateringer fra windows update. Problemet forekommer både på bærbar og stationær pc med samme styresystem dog er der windows home på den ene maskine og win xp pro på den anden.
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2008 - 13:32 #19
Det lyder da som ren mystik hvis du har problemet på to maskiner !!!!!!!!

Nu skriver du intet om du kan se videoen med dolph streamet, altså hvor du klikker på linket og så starter mediaplayer afspilning direkte  ?
eller måtte du downloade videoen først ?

hvis du godt kan se dolph streamet, så har vi da fået konstateret at du kan afspille en stream som køre HTTP stream protokol, men nu er det så sådan at regionerne IKKE køre HTTP protokol, de køre derimod MMS protokol, og det er tilsyneladende denne protokol du ikke kan afspille så,
Indstillingen for det ligger her >

(stationær media player)
funktioner / indstillinger / netværk /
og så sørge for at der er kryds i protokollen MMS

Det er jo så en indstilling som du allerede skulle have kigget på, og den har du fundet og er sikke på er indstillet rigtigt ?

For at afprøve om min teori er rigtig kan du prøve at afspille en anden MMS stream
adressen er følgende >

mms://81.7.175.3/dr1?wmcontentbitrate=256000

Adressen bliver nok ikke til et klikbart link her, du må så i stedet kopiere adressen, og åbne din mediaplayer, klikke oppe i "filer" og vælge
"åben URL adresse"  og så indsætte stream adressen
på denne måde får du så konstateret om problemet ligger i at du muligvis ikke kan afspille mms stream

Af andre gode råd >
hvad har du lavet som har givet samme problem ved begge pc´er  ?
har du instaleret ace mega codecs pack på begge maskiner ?
i så fald så kan du jo prøve at afinstalere pakken og se om det gør nogen forskel
du kan eventuelt prøve at gå i tilføj/fjern programmer og afinstalere media player 11
version 11 har jeg set mange folk have problemer med, selv holder jeg mig til version 9 og 10

win media player 10 >
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&DisplayLang=da

Men tjek stream protokollerne i indstillinger, for er der ikke sat de rigtige kryds, så køre det ikke  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2008 - 13:46 #20
PS  prøv eventuelt også denne indstilling >
funktioner / indstillinger / klik oppe på "filtyper"
klik ned på "marker alt"  klik på "anvend"
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
19. februar 2008 - 13:48 #21
den med dolph åbnede streamet, det link du skriver vil ikke afspille. Der er flueben i alle under netværk rtsp/udp, rtsp/tcp, http og i brug port 7000-7007. Under multicast streams står der protokol http proxy browser, rtsp ingen. kan det have noget at sige? hvis nej vil jeg prøve at afinstallere mediaplayer 11 og hente version 9 eller 10.
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
19. februar 2008 - 14:12 #22
qurly: Jeg har ført media player tilbage til version 9 og forsøgt igen, det virkede ikke men under indstillinger-netværk-indstillinger for streamingproxy-MMS og RTSP står der ingen. Når jeg vil konfigurere kan jeg ikke sætte prik i brug webbrowserens proxy indstillinger. Kunne det være der fejlen ligger? hvis, hvordan i alverden får jeg så det fikset? det hvor jeg skulle kunne sætte prik er nedtonet.
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2008 - 14:44 #23
nu har jeg version 9
og jeg har ikke kryds i multicast og udp, så de er nok uvæsentlige i denne sammenhæng
jeg har derimod krys i tcp og http

jeg har aldrig haft brug for at stille det proxy, men hvis jeg kigger på det står der

PROTOKOL    PROXY
HTTP        BROWSER
MMS          INGEN
RTSP        INGEN

og forsøger jeg at konfigurere for mms så kan jeg heller ikke sætte kryds i browser
så det er sikkert helt rigtigt at du ikke kan det  c",)

Proxy indstillingerne er nok også kun til hvis man rent faktisk forsøger at se tv igennem en proxy server, så det er nok ikke der at katten ligger begravet.

Hvilken fejl får du hvis du åbner mediaplayer og vælger filer / åben URL adresse
og indsætter denne adresse >
mms://81.7.175.3/dr1?wmcontentbitrate=256000
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
20. februar 2008 - 14:59 #24
qurly: jeg får følgende meddelelse: Windows Media Player kan ikke udføre den ønskede handling på nuværende tidspunkt.
Avatar billede gurly Praktikant
20. februar 2008 - 23:58 #25
nåå, men det var da en oplysning der vil noget den der kommer med,
den fortæller ikke hvornår den så kan :-)

prøvede du at afinstalere det codec pack ?
har du instaleret andre underlige playere der kan have lavet rav i den ?
hvis du har samme problem på to pc´er, så må det næsten være noget du selv har lavet ved dem, for som nyinstaleret windows virker det jo
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 00:01 #26
den bærbare der, har du mulighed for at tage den et sted med hen, og gå på et andet internet, og se om det virker der ?
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
21. februar 2008 - 14:53 #27
Se qurly, nu bliver det endnu mere mystisk for jeg har en anden bærbar hvor der ligger vista på (grumpf) men på den virker det hele. jeg har checket om der skulle være forskelle i opsætning men har intet fundet. ja mht anden forbindelse vil jeg kunne checke det og evt se om vedkomnes computer er opsat på anden vis så det vil jeg forsøge. Ja jeg afinstallerede codec pack. Jeg bruger kun media player og bs player som er i ace mega codec pack og der har det altid virket well indtil nu altså *G* Det er det mest underlige problem jeg nogensinde er stødt på mht computer og selv en uddannet it nørd jeg kender aner ikke hvad det skyldes. Jeg vil i løbet af weekenden forsøge at koble på anden forbindelse og se hvad der så sker.
PS. næh media player var ikke så venlig at fortælle hvornår den så havde tænkt sig at vise klippet *LOL*
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 23:52 #28
i forbindelse ned min hjemmeside http://www.aelling.lir.dk/public
så har jeg jo roddet en hel del med mediaplayer på webside,
ligesom jeg holder øje her på eksperten hvad folk har af problemer
og dit problem er ganske rigtigt meget mystisk, især fordi du har problemet på flere pc´er, da du godt kunne afspille videoen med dolph (streamet), så kan problemet vel ikke være relateret til firewall eller netværk ? det var bare for simpelthen at bruge udelukkelses metoden, jo mere der kan udelukkes som årsag, jo klogere bliver man for håbentlig, gnæg
hvis din vista pc godt kan køre det, så er det nok ikke dit internet der er problemet.

Jeg er desværre tom for flere gode ide´er lige nu, måske dukker der flere ideer op hvem ved c",)
Jeg høre dog gerne hvis du får løst det
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 23:55 #29
i forbindelse med - ikke "i forbindelse ned"
Avatar billede kpunited Nybegynder
22. februar 2008 - 23:46 #30
efter jeg opdaterede vista den anden dag på min bærbare kan jeg ikke se tv2oj nyheder ligeledes kan jeg ikke afspille i sopcast tvants mm. der er lyd men ikke noget billede. dr nettv virker og ligledes youtube og andre. ved sgu ikke hva der sker. ingen problemer på min stationære med xp
Avatar billede gurly Praktikant
23. februar 2008 - 01:38 #31
kpunited > måske du skulle opsætte dit ejet spørgsmål c",)
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
24. februar 2008 - 17:56 #32
Hej qurly: hvordan accepterer jeg kommentar fra dig
Avatar billede hunters-guide Nybegynder
24. februar 2008 - 17:57 #33
ups hehe så jeg kan afgive points?
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2008 - 00:49 #34
Jeg har ikke lagt svar fordi jeg ikke vil have point når jeg ikke kunne give dig en løsning.
du tager bare pointne retur ved ar sætte kryds i "svar" ude til venstre, og så lige skrive et eller andet,
så får du selv "lagt svar"
når du har sendt det, så skal du lige ude til venstre markere dit ejet svar og klikke "accepter" så du acceptere dit ejet svar, så får du dine point retur c",)
Avatar billede sql Nybegynder
03. august 2008 - 15:00 #35
Jeg har samme problem. Kan ikke se tv2regionerne. Ihvertfald ikke i den installerede Windows Media Player 9,10 eller 11. Men sjovt nok kan jeg se det i mplayer2.exe, som stadig findes i Windows Media Player biblioteket, som blev installeret med XP sp. 2.

Men det er jo en irriterende workaround, at skulle copy/paste urls fra et indlejret objekt i tv2regionernes side.

Er der nogen som har fundet de gyldne korn. ?
Avatar billede sql Nybegynder
04. august 2008 - 19:09 #36
Har idag installeret sp. 3 til Windows XP pro. Og nu virker både tv2regionerne.dk samt bt's http://www.infocast.dk/bt/mediamaker.php.
Super.!!!