Avatar billede l3kris Nybegynder
15. februar 2008 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMTP fra NAS

Ved ikke, om dette er den korrekte kategori, men jeg prøver:

Jeg har en Qnap NAS, hvorfra jeg bl.a. kører webserver med PHP og MySQL. Jeg vil gerne kunne benytte PHP's mail()-funktion, men det kræver, at jeg indstiller SMTP for serveren.

Min ISP er TDC, så jeg formoder, at jeg skal bruge asmtp.mail.dk sammen med brugernavn og password. Men det virker ikke - jeg får fejlmeddelelse (ikke nogen særlig informativ meddelelse; blot at den ikke kan afsendes).

Er der nogen, der kan hjælpe hér?
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2008 - 14:22 #1
Hvad har du konfigureret i NAS / PHP ?
Avatar billede l3kris Nybegynder
15. februar 2008 - 14:24 #2
jeg har forsøgt med asmtp.mail.dk, og så har jeg forsøgt med 195.41.46.252. Jeg er inde i administrationssiderne, hvor det *burde* være muligt og tilstrækkeligt at skrive dette.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2008 - 14:34 #3
Når du har skrevet amstp.mail.dk har du så også 2 felter du kan skrive brugernavn og password i ?

Ellers prøv med smtp.mail.dk (Ja, den virker vist endnu selvom TDC siger noget andet)
Avatar billede l3kris Nybegynder
15. februar 2008 - 15:11 #4
Ja, der er to felter til brugernavn og password. Jeg har også prøvet med smtp.mail.dk, men det giver samme resultat.

I php.ini står der:
[mail function]
SMTP = localhost
smtp_port = 25

Men jeg kan læse på http://dk2.php.net/manual/en/ref.mail.php#ini.smtp at det kun benyttes under Windows, og min NAS kører på Linux.

Derudover, så har jeg åbnet for port 25 i min router - ved ikke, om det har noget at sige.
Avatar billede l3kris Nybegynder
29. juli 2008 - 12:46 #5
Det er ikke kun min NAS, der ikke kan sende, Outlook kan heller ikke. Dvs. jo, den kan, hvis jeg indstiller Outlook til at sende via gmail.com, men der er nogle ekstra indstillinger, som NASen ikke kan konfigureres til.
Avatar billede l3kris Nybegynder
29. juli 2008 - 12:52 #6
jeg har nu oprettet en ekstra email hos TDC, og med den kan jeg godt sende. Tak for hjælpen.