Avatar billede kasmort Nybegynder
12. februar 2008 - 11:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rep af vista ultimate x64

Hej.

Jeg har et problem som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.
Min vista ultimate 64 bit, begyndte pludselig at brokke sig og skrev
et eller andet med adgang til microsoft installer fejlkode 1719. efter at have tjekket om adressen var rigtig i registreringsdatabasen, registrede jeg den igen.

jeg prøvede alle mulige guides på nettet men intet virkede. så prøvede jeg at gendanne. det ku den heller ikke.

så satte jeg vista installationen i, og valgte opgradering for at jeg ku beholde mine program filer. den kune ikke udføre den og nu har jeg muligheden for at vælge imellem vista og windows installation når min comp booter.
der ligger så 4 msiexec på min comp, men jeg kan ikke få lov til at erstatte dem i system32 og systemwow64
mit spørgsmål er kan man fjerne den ufuldstændige installation så den bare starter normalt??

og hvordan kan jeg reparere windows installer?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 11:52 #1
Jeg ville smide SP1 på roddet.

Du kan fjerne den anden boot option gennem start -> kør -> msconfig -> under "boot" fanebladet.

/JJ
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 15:50 #2
Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, så er din Vista installation blevet corrupt, men du har stadig en fungerende XP installation som du kan bruge via dualboot. Hvis det er korrekt forstået ville jeg redde evt. data over på XP-partitionen og herefter lave en nyinstallation af Vista
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:06 #3
Nej han har en ufærdig installation.. og en ½ "virkende"...

SP1 tror jeg kan redde den ½ virkende, og han kan fjerne den boot option gennem msconfig... Hvis jeg forstår det rigtigt :)
Avatar billede kasmort Nybegynder
12. februar 2008 - 18:48 #4
hej og mange tak for jeres svar. jokkejensen har ret.

jeg har fjernet den ufuldstændige windows installation, og prøvet på at installere vista sp 1 x64 men efter den når 100% i 3/3 siger den at den ikke virker og begynder at afinstallere sp1 igen.. jeg har også prøvet at hente sp1 igen installere den fra fejlsikret tilstand men Ak!

nogen gode råd??
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 18:58 #5
Vil det sige at du har slet ingen data der skal tages hensyn til??
Avatar billede kasmort Nybegynder
12. februar 2008 - 19:18 #6
jo det har jeg ellers havde jeg bare lavet en clean vista install igen..

nu er jeg ved at prøve at køre memory diag. og scan min harddisk for fejl som microsoft anbefaler i min situation..
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 19:21 #7
Går alting galt kan du redde dine data ud med en Live-cd og så lave en ren installation
Avatar billede kasmort Nybegynder
13. februar 2008 - 18:30 #8
Mange tak for jeres hjælp allesammen. jeg endte med at kopiere de data jeg gerne vil gemme til en gammel harddisk og så lavede jeg en ren installation.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2008 - 18:45 #9
som helgec foreslog :)