Avatar billede compilos Nybegynder
11. februar 2008 - 14:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SELECT statement virker men.

Jeg har følgende SQL sætning.
SELECT CONCAT(fld_type, ', årgang ', fld_aargang, ', pris: ', fld_pris, " - ", fld_bemaerkninger) FROM tbl as ReturnString

Det JEG syntes er underligt er, at hvis fld_bemaerkninger er null,  så bliver hele strengen null.
Nogen der kan forklare det, - og hvordan får jeg lavet min ReturnString hvis der ikke er noget underligt i det!.

/Compilos
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 14:33 #1
Manualen redder os igen
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_concat

CONCAT() returns NULL if any argument is NULL
Avatar billede compilos Nybegynder
11. februar 2008 - 14:37 #2
Det gik sgu næsten for hurtigt :-).

Er der en måde jeg kan komme let omkring problemet. Kan sige at fld_bemaerkninger er det eneste felt der kan være null!

Og lig et svar!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 14:44 #3
Hvorfor vil du dog lave den concat, minimer maengden af data fra databasen til din applikation og brug programmerings sproget til at ligge de to strenge sammen.

Jo mindre data, jo mindre belastning og jo stoerre skalabilitet
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2008 - 14:48 #4
Avatar billede compilos Nybegynder
11. februar 2008 - 14:52 #5
har fundet ud af det.!

Lig et svar, så du kan få point.!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 15:01 #6
du har mere brug for dem end jeg :)

... og fire ifnulls i en simpel sql saetning for at skabe et data overhead er mere end hvad jeg ville have foreslaaet
Avatar billede compilos Nybegynder
11. februar 2008 - 15:05 #7
14:37:48 Kan sige at fld_bemaerkninger er det eneste felt der kan være null!

OK, - mange tak for hjælpen.!

/Compilos
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:14 #8
tid at få afsluttet dette spørgsmål ?
Avatar billede compilos Nybegynder
06. april 2008 - 12:41 #9
Som jeg skrev 11/02-2008 14:52:31
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 16:24 #10
limemedia eller mig eller begge ?
Avatar billede compilos Nybegynder
06. april 2008 - 20:11 #11
Begge 2, - jeg venter lige til imorgen til at acceptere for og se om limemedia har lagt et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 20:39 #12
svar fra mig
Avatar billede compilos Nybegynder
15. august 2008 - 19:41 #13
Hej Arne, - bedre sent end aldrig!