Avatar billede ageha Nybegynder
11. februar 2008 - 13:30 Der er 6 kommentarer

Windows Firewall slår fra hver gang computeren lukkes

På min acer Notebook 9300 slår windows firewal'en fra hver gang computeren lukkes, ja endda hvis den blot går i dvale!
Når starter den eller jeg vil bruge den efter dvale får jeg efter nogle minutter besked (fra ikonerne nede i højre side afproceslinien) om at firewal'en er slået fra.
Jeg har forsøgt at gå ind i kontrol panelet for at rette problemet permanent, men uden resultat.
Jeg ved ikke af at der skulle være en til firewall i gang i min computer, hvad der ellers godt kunne tænkes at være grunden til det.
Problemet er opstået efter at jeg har installeret Skype, hvor jeg jo skule slå firewall'en fra men kun for skype,
Jeg ved dog ikke om der er direkte relation med denne gene og installeringe af Skype, det ville vel være lidt sært så.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. februar 2008 - 13:34 #1
Er det windows's firewall vi snakker og er det XP du har ?
11. februar 2008 - 14:10 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede ageha Nybegynder
11. februar 2008 - 15:18 #3
Det er windows firewall, og der er Windows Vista
11. februar 2008 - 21:21 #4
[11/02-2008 14:10:14] !
Avatar billede tiger_dk Mester
12. februar 2008 - 19:28 #5
Søg på "Vistas firewall har sine begrænsninger" på http://www.spywarefri.dk/artikler.htm der står noget om vista's firewall, den er ikke så god igen !!
Avatar billede tiger_dk Mester
03. marts 2008 - 09:48 #6
hvad bliver det til her ?