Avatar billede laguna2 Nybegynder
09. februar 2008 - 15:47 Der er 1 kommentar

Genåbnet spørgsmål: Spil & programmer der crasher -Hardware fejl?

Det oprindelige spørgsmål lød således:

Hejsa.

Nu vil jeg, efter lang tid med det pjat her, forsøge at finde ud af hvad der er galt med min computer.
Spil og programmer bliver ved med at crashe på ukendte tidspunkter. Som regel har det virket i længere tid efter en formatering, men det virker ikke længere - spilene crasher med det samme efter en formatering.

Jeg ved ikke helt om det er software fejl længere. Det kan jo godt være jeg har en masse 'bugged' codecs eller hvad det nu kan være.

Men nu kommer mit spørgsmål så: Kan det godt være en hardware fejl? Om problemet måske kan klares ved at købe nye RAM eller nyt bundkort eller sådan noget?

-- Efter første kommentar gav jeg følgende oplysninger --

Nej, jeg har ikke nogen god antivirus. Jeg vil gerne køre et tjek med et ordenligt program, men jeg tvivler på at det er dét.

Jeg kigger efter støv en gang i mellem og renser den også for det, men har holdt øje med min temperatur mens jeg kørte programmer/spil, og den er den samme som den plejer.

Jeg har en stationær computer. Mine specs er:
AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 4600+
MSI K8N Neo2-FX bundkort (Nvidia chipset)
2 GB RAM
ATI Radeon 9800pro 256mb

Derudover har jeg en meget gammel ATA HDD (omkring 3-4 år gammel), en lidt gammel ATA HDD (omkring 2 år) og en nyere SATA HDD (ca. 1 år), hvor mit styresystem er på.

Nogen der har en god idé? :s
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. februar 2008 - 11:34 #1
prøv at lav en xp repair..?
-
Og hvilken bios version har du ..?
DA der er bios updates, der løsser cpu temp problemer,.->> http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=bios&maincat_no=1&prod_no=174