Avatar billede copernic Novice
05. februar 2008 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg på computer fre dialogbox i excel

Hej igen.
Ja som i ser har jeg en stor opgave. Dette spørgsmål vedrører det forrige spørgsmål jeg havde "Problemer med sammenligning af 2 kollonner.".
Når jeg skal søge i e to koloner skal jeg manuelt skrive talene ind i den ene koonne, men den anden skal hente data fra et andet regneark. Denne funktion har jeg fået til at virke hvor jeg bruger en  inputbox, (også en lånt kode). Problemet er bare at man skal skrive stien i inputboxen "C:\XXXX", og hende som skal pruge arket er ikke den stærke i Dos. Kan man ikke lave det sådan at hun kan gennemse sin harddisk som hvis man gør når man vælger komandoen Kør i vindows, da kan man ogsågennemse, Det ville lætte hendes arbejde meget. Den kode jeg bruger er som følgende

Private Sub CommandButton1_Click()
    Filename = InputBox("Indtast filnavn:", "Filnavn", "test.xls")
    Set ws2 = ActiveSheet
    Set wb1 = Workbooks.Open(Filename)
    ws2.Range("b2:c100").Value = wb1.Sheets(1).Range("A1:b100").Value
    wb1.Close savechanges:=False
End Sub.
Igen sender jeg gerne arket hvis det hjælper.
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2008 - 14:18 #1
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
        .AllowMultiSelect = False
        .Show
        Filename = .SelectedItems(1)
    End With

    Set ws2 = ActiveSheet
    Set wb1 = Workbooks.Open(Filename)
    ws2.Range("b2:c100").Value = wb1.Sheets(1).Range("A1:b100").Value
    wb1.Close savechanges:=False
End Sub
Avatar billede copernic Novice
05. februar 2008 - 14:25 #2
Til kabbak.

Takker skal du have.Det er lige hvad jeg har brug for.

copernic
Avatar billede copernic Novice
05. februar 2008 - 14:30 #3
Hvordan tildeler man point herinde.

copernic
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2008 - 14:57 #4
Ved at jeg svarer ;-))
Avatar billede kabbak Professor
06. februar 2008 - 13:04 #5
du skal markere mit navn i boksen til venstre og tryk så accepter ;-))