Avatar billede milner Nybegynder
02. februar 2008 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Zyxel 650 HW

Ohøj,
Jeg har indtil nu haft en CC-forbindelse og en Zyxel 650 HW router. Routeren skal jeg fremover bruge til min andelsforenings net, men der findes umiddelbart ikke en vejledning til opsætning af router på foreningens side, og jeg er tilpas teknisk "udfordret" til ikke at vide, hvad jeg skal gøre. Jeg har forskellige oplysninger om forbindelsen, men ved ikke hvad der er væsentligt, så hvis der er nogen der har forstand på den omtalte router, må I meget gerne fortælle mig, hvad I skal bruge af oplysninger for at hjælpe mig på vej - Så vender jeg tilbage med dem!

På forhånd tak,
Milner
Avatar billede japping Nybegynder
02. februar 2008 - 17:08 #1
Prøv at forklare hvad du skal bruge routeren til og hvilken udbyder der er tale om. Hvordan vil du gerne have systemet til at virke ?
Avatar billede milner Nybegynder
02. februar 2008 - 17:15 #2
Ja ok - jeg prøver at formulere mig lidt skarpere: Min andelsforenings net kommer fra noget, der hedder Parknet. Det trækkes pt. med et almindeligt netkabel fra et stik i væggen. Jeg vil gerne have min trådløse router sluttet til, så der ikke hænger et kabel tværs gennem stuen. Jeg aner bare ikke, hvordan jeg laver den rigtige profil på routeren...
Avatar billede japping Nybegynder
03. februar 2008 - 22:17 #3
Se dette link: http://parknet.dk/
Gå ind under Forbruger/Internet/Vær at vide

Parknet skriver også:
Hvis du ønsker at tilslutte en trådløs router, skal du jfr. abonnementsbetingelserne kontakte os først. Det er fordi vi vil sikre os at du ved hvordan det skal gøres. Det er nemlig vigtigt at routeren er sikret med kryptering. Står din router åben og vi opdager det, vil vi lukke den uden varsel.
Avatar billede milner Nybegynder
04. februar 2008 - 22:35 #4
Jeps - men det hænger sammen med, at de vil være sikre på, at man krypterer signalet. Dén del af det har jeg ok styr på. De yder ikke vejledning til opsætning, hvilket fik mig til at prøve lykken herinde - jeg skrev dog til dem alligevel og fik følgende svar "Opsætning - Dynamisk ip nummer - Adgangskode (kryptering)" Ikke det mest fyldestgørende :s. Så hvis du eller andre kender til opsætning af trådløs router, hører jeg stadig meget gerne fra jer. Jeg tror ikke det er vanvittig vanskeligt, men jeg kan ikke selv finde ud af det...
Avatar billede milner Nybegynder
05. februar 2008 - 18:10 #5
Nå - jeg kører ledningsstilen i stedet.