Avatar billede katerspam2 Nybegynder
31. januar 2008 - 00:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et spørgsmål om hukommelse

Hejsa

Jeg har 2Gb RAM i min bærbare, men det virker som om den løber hurtig tør for hukommelse alligevel.

Prøv at se dette skærmdump:
http://stangerup.com/test/hukommelse.gif

Da jeg tog billedet ville min computer ikke åbne flere filer eller programmer pga. manglende hukommelse. Men så vidt jeg kan se er der stadig over 500 Mb. ledig - eller?

Er der nogle der kan forklare hvordan jeg kan se om jeg har brugt al min RAM? Og forklare hvad de punkter der har med hukommelsen betyder (allokeret, samlet, grænse osv.) - altså forklare hvad der sker på billedet.

Hilsen

Kristian
Avatar billede perj Nybegynder
31. januar 2008 - 00:19 #1
Avatar billede perj Nybegynder
31. januar 2008 - 00:25 #2
Jeg kan anbefale dig at hente og køre Cclean (seneste) - se vejl.:http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede thov Forsker
31. januar 2008 - 03:10 #3
Den slags fejl er Norton Antivirus vældig god til at fremprovokere :-(

Måske kan en rensning med 'Instant Memory Cleaner' hjælpe http://www.vasileios.gr/freesoft/inst_mem_clean.htm
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2008 - 08:03 #4
Jeg vil foreslå at du lige kører denne vejledning igennem, så du får udelukket malware http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
31. januar 2008 - 16:36 #5
Hej Perj og Thov.....jeg har prøvet begge jeres løsninger. Min maskine virker optimeret, så må se med tiden om det har hjulpet. Så i har besvaret mit spørgsmål. Kan jeg give jer begge point på en eller anden måde?
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
06. februar 2008 - 15:28 #6
er der ingen der vil ha point?
Avatar billede thov Forsker
07. februar 2008 - 00:14 #7
Nææ.. Det ser ikke sådan ud :-)
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
07. februar 2008 - 13:00 #8
thov, smid et svar så vi kan få lukket denne her tråd
Avatar billede thov Forsker
07. februar 2008 - 15:05 #9
Gør det bare selv :-) (Giv et 'svar' og tag dem selv).
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
07. februar 2008 - 15:50 #10
okarj, hehe