Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 00:06 Der er 25 kommentarer

Outlook 2007 starter ikke fra start uden genstart.

Outlook 2007 starter ikke fra Start uden genstart, ellers ingen problemer, geninstallering af office pakken hjælper ikke igesom Office pakkens fejlfinding i fejlsikret tilstand ikke afsløre problemer, Outlook har i et par omgange kørt fint fra start.

Styresystem er XP sp2, med 2Gb ram
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 08:10 #1
Har du hentet alle opdateringer til Office & XP?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 08:45 #2
ja også allersidste
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 10:07 #3
Så hvis du vil starte Outlook, genstarter computeren?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 10:20 #4
nej, hvis jeg vil køre outlook fra start menuen kan det ikke lade sig gøre uden at genstarte computeren.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 13:19 #5
Hvad får du af beskeder? Og virker Outlook så når du har genstartet?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 13:46 #6
ved genstart meldingen at Outlook.exe Ikke lukker så der er nedtælling.
Outlook giver udover start problemer intet yderligere,
Outlook har tidligere kørt perfekt m.ht. til start og lukning,
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 15:48 #7
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så giver XP en melding om at Outlook ikke lukker ned, når du beder computeren om at genstrate eller lukke! Korrekt?

Og hvad er så dine startproblemer? Hvordan udmunder de sig?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 16:12 #8
ok. når jeg har afsluttet outlook, kan jeg ikke hente den igen direkte via Start menuen, men må genstarte computeren før det lader sig gøre, og så lader det sig gøre kun denne ene gang, jeg modtager et større læs mails hver dag (150) og har for vane at afslutte programmer efter brug, så det kan blive til adskellige genstarter af compteren dagligt
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 16:18 #9
Ja det er korrekt at outlook. exe tilsyneladende køre i baggrunden hele tiden og forsinker genstarten "Outlook nedtælles for at undgå datatab.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 16:27 #10
Løsningen med at lukke Outlook ned mange gange kunne være at minimere den, i stedet for at lukke.

Hvis du lukker Outlook: Tryk Ctrl+Alt+Delete. Windows jobliste dukker op. Vælg fanebladet "Processer". Se om Outlook.exe stadig kører. Hvis den gør det, så klik på den og vælg "Afslut process". Derefter burde du kunne starte den igen. Kan du det?

En anden ting: Når du har problemet, har du så Outlook ikonet i tray (de små ikoner nederst i højre hjørne)? Hvi du har det, bør du kunne højreklikke på den og få vist Outlook igen. Ikonet kan måske være skjult, så klik på den lille pil ved siden af.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 16:42 #11
Det hjalp at afsutte outlook i joblisten, så tak tak og mange tak for hjælpen (ikonet for outlook findes ikke i menulinjen efter afslutning).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 18:32 #12
2 ting: Du skal ikke skrive igen med et svar, men en kommentar. Svar er til pointudgivning når du har fået løst dit spørgsmål. D.v.s du anmoder om et svar fra den du vil give point.

Og den anden ting: Jeg har vist dig hvad problemet er, og en midlertidig løsning, men problemet er stadig ikke løst.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
30. januar 2008 - 19:51 #13
ok,jeg blev lidt ivrig og fandt iørigt hurtigt  at det var en midlertidig løsning
Avatar billede oleabirch Nybegynder
31. januar 2008 - 09:21 #14
Efter afslut proces i jobliste starter outlook.

Outlook ikonet er væk fra tray når outlook er lukket ned.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 12:27 #15
Ok, jeg vil se om jeg kan finde ud af det. Du skal dog stadig ikke skrive tilbage med "svar", men med "kommentar" vinget af ved siden af skrivefeltet.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
31. januar 2008 - 14:41 #16
ok, så trængte det ind.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 05:13 #17
Har du nogen trediepartsprogrammer til at køre med Outlook, såsom spamfiltre eller lignende? Hvis du har så prøv at deaktivere eller afinstaller disse.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
05. februar 2008 - 09:47 #18
Undskyld min sene reaktion, har lige konstateret at min promte kommentar 1/2 08 ikke er fremkommet,

Der er ikke nogle trediepartsprogrammer i forbindelse med Outlook.

Der er sket det pr. 1/2 08 at outlook vendte tilbage til normaltilstang og kører perfekt.

I joblister er Outlook placeret med mindre effekt, ved sidste check viste Outlook at være indikeret to gange og med betydelig større sammenlagt effekt.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
05. februar 2008 - 09:55 #19
Min promte kommentar 1/2 08 er nok ikke blevet korrekt ekspederet fra min side.

Der er ikke trediepartsprogrammer i forb. m. Outlook.

Imidlertid vendte Outlook tilbage til det normale ok arbejder nu perfekt.

I Joblisten er Outlook nu indikeret med mindre effekt, mod tidligere at vætre indikeret med t placeringer med sammenlagt større meget større effekt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. februar 2008 - 15:42 #20
Så alt kører fint nu?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
05. februar 2008 - 17:59 #21
Ja! sådan kan det også gå, men er det mon noget jeg kan forhindre
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. februar 2008 - 18:38 #22
At det sker igen? Det er jo svært at sige, når du ikke ved havd der er blevet anderledes.
Avatar billede oleabirch Nybegynder
05. februar 2008 - 21:36 #23
Outlook har været dobbeltplaceret på joblisten, det er Outlook ikke længere,ud over det har jeg ikke justeret noget.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. februar 2008 - 22:23 #24
Så må programmet på en eller anden måde have været sat til at starte op dobbelt. Har du haft programmet til at starte automatisk op ved login?
Avatar billede oleabirch Nybegynder
06. februar 2008 - 00:34 #25
ja tidligere, det var ikke godt,der var også popups i tray for hvert indkomment mail,
Outlook Express var ligeledes markeret i joblisten.