Hej, Har her lige fået min DNS 313 hjem, efter den har været til rep. Fik helt sprit ny, problemet er bare at den har den samme fejl som da jeg sendte den... Er ved at være godt træt af den
Jeg kan simplethen ikke komme i kontakt med den, kun via USB kablet. Harddisken er en af dem de anbefaler på hjemmesiden, og den er sprit ny, og formateret.
Jeg kan se DNS 313s IP på routeren, men kan bare ikke komme i kontakt med den overhovedet.
Hej jc d-link. Det var ikke lang tid du slap for mig ;) De er blå.
Japping, kan se at routeren har tildelt en IP igennem routerens software. Jeg har ikke forsøgt at pinge den, da jeg går ud fra at den jo burde have forbindelse når routeren har set den. IP'en ligger inden for routerens område. Standard står DNSen til 192.168.0.32.
Har du anvendt softwaren som beskrevet, når man ikke kan få kontakt med enheden ? Mut spørgsmål er, om du har fulgt produktets vejledning, der beskriver hvad man skal gøre hvis man ikke kan få kontakt til enheden.
Har kørt deres software, der står ikke noget om nogen troubleshoot i manualen. Og i den software jeg har fået med, er der ikke andet end de to programmer... Og de kan ikke finde den.
Prøv at køre denne istedet. Vil godt lige gøre opmærksom på det er en stor fil. Efter download af denne fil skal man tilslutte sin DNS-313 directe med netværks kablet til sin computer.
Gem denne fil et sted hvor du kan finde den igen for når den er hentet ned skal du ind og pakke den ud. Efter udpakning skal du ind I folderen Click and Connect og der inde køre de programmet ClicknConnect.exe
I dette klikker man på Start. I første skærmbillede vælger man New Hard Drive Install og trykker på Næste/Next. Så skulle den meget gerne finde deres DNS-313 og starte med og formatere harddisken I enheden. Hvis dette ikke virker så gå tilbage til hvor man valgte New Drive Install og prøv med en af de andre 2 metoder.
Lyder godt, venter i spænding, har haft den en måneds tid nu, men har ikke kunne bruge den. har fået en ny fra butikken jeg købte den fra. Samme resultat.
Sidder med en DNS-313 just nu. OK. Kan ikke få quick installen til at funke. Men min router giver DNS'en en IP der hedder 198.168.0.158 og når går ind på den går det helt fint.
Hej Nemonic, Pröv at lave en portscan på den IP du har på din DNS med dette program: http://www.pcworld.dk/download/60/377 og skrive om port 80 er åben...
nemonic jeg ville se om der ikke er nogen måde og restarte webserveren på fra den telnet. Det telnet vindue du får fram ser ud lige som det jeg havede med i mit screenshot ikke..??
Må jeg spørge hvorfor du har lavet den portåbning du har fra 79-85 det er der ingen grund til... Men jeg ville i morgen se om jeg ikke kan få fundet ud af og komme ind på den telnet men dem jeg skal spørge de har fri nu så kan ikke få fat i admin koden føri morgne til telnet adgangen.
Du skal kun åbne for port 80 hvis du ville tilgå din DNS-313's konfigurations side fra nettet... der skal ikke åbnes for porte hvis for og kunne tilgå den fra indersiden af netværket. Kan jeg se et billede fra routerens config side fra Setup -- Network Settings det jeg gerne ville se det er static og dynamisk client liste...
Jeg har 2 spørgsmål nu her. Snakkede med min 2 line her på arbejde her i dag da jeg kom.
1. Hvad er det for en harddisk du har i din enhed, for hvis det er en WD 250 Gb den som vi har på vores liste over godkente diske så virker den ikke.
2. Da du prøvede den nye Click and Connect du fik fra jc hvad gjorde den så kunne du få lov til og gå hele guiden igemmen eller stoppede den undervejs.
Jeg har været til noget kick off hvor Dlink havde en stand, jeg snakkede med Henrik om det og han var meget sikker på at det var firmwaren, det havde han hørt om før.
Jeg skulle lige sende ham en mail, og så ville han vidst gå videre med det.
Det er en WD500GB - Den står som godkendt på jeres side og USB tilslutningen virker med den. Den tidligere DNS boks jeg havde, kunne godt finde den, pludselig virkede den bare ikke.
Det lyder rigtigt... Grunden til jeg spurgte med hensyn til disken var fordi den 250 gb der ikke virker står også på listen over diske der virker. Det der bare undre mig er den åbner for 2 ting som der slet ikke skulle køre på den.
Selv om den virker som usb disk betyder det ikke den virker som NAS. Som usb sender den bare signalet gemmen vores DNS-313 og det går ikke gemmen boksens interface.
Efter hvad jeg ved indtil nu med det telnet så kan man ingen gang logge ind på den telnet da der ikke findes nogen hjemmefolder til nogen af de brugere der er på boksen og uden en hjemmefolder til en bruger kan man ikke logge ind.
Hvis du henter en firmware fra en anden side end www.dlink.dk så ryger din garanti faktisk. Altså hvis du f.eks. henter den fra UK siden. Jeg spurgte netop garantiafdelingen, hvad hvis det "OS" der sender en Beta. Fik at vide at så ville garantien stadig virke. Vil dog foreslå at du rekvirere firmware hos OS ved at gå ind på www.dlink.dk, tryk på kundeservice og derefter knappen "hvis du ikke fandt det du søgte, så udfyld formularen og send en mail til os"
Resten af gænget ligger syge, så jeg har p.. travlt idag, men vil dog prøve at nå dig alligevel. Hvis muligt, kunne du låne eller har du også en anden pc med XP eller Vista så vi har 2 PC'ere vi kan prøve fra.
Hey JC. Korrekt, det virker med en anden harddisk, jeg har opdateret firmware, men man kan ikke se "versionen" den er opgraderet til.... Er det pga. at det er en BETA? Du er velkommen til lige at ringe til mig. Men min WD500AAKS virker ikke i DNS 313 boksen....
Ja, den virkede ikke på to bokse, ej med firmwaren....
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.