Avatar billede nemonic Nybegynder
29. januar 2008 - 18:02 Der er 74 kommentarer

D-LINK DNS 313 problem

Hej,
Har her lige fået min DNS 313 hjem, efter den har været til rep. Fik helt sprit ny, problemet er bare at den har den samme fejl som da jeg sendte den... Er ved at være godt træt af den

Jeg kan simplethen ikke komme i kontakt med den, kun via USB kablet.
Harddisken er en af dem de anbefaler på hjemmesiden, og den er sprit ny, og formateret.

Jeg kan se DNS 313s IP på routeren, men kan bare ikke komme i kontakt med den overhovedet.

Heller ikke gennem DLinks utility.

En der kan hjælpe :)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
29. januar 2008 - 18:05 #1
Der kan vel være nogle firewalls, ip adresse der ikke stemmer, eller en manglende broadcast V der mangler... ELLER fejl på device'et
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. januar 2008 - 18:13 #2
Har prøvet at afinstallere min firewall, IP adressen er tildelt fra routeren af...
Avatar billede japping Nybegynder
29. januar 2008 - 18:25 #3
Hvad med firewall eller andre begrænsninger i din router ?

Prøv at sætte netværkskablet direkte fra PC til DNS enheden og se om du kan få kontakt.

Prøv at pinge dens default IP adresse og kontroller samtidigt at den ligger inden for routerens område.

Har du anvendt softwaren som beskrevet, når man ikke kan få kontakt med enheden ?
Avatar billede japping Nybegynder
29. januar 2008 - 18:26 #4
Hvordan ved du at IP adressen er tildelt fra routeren ?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
29. januar 2008 - 18:52 #5
Hej nemonic,

Hvilke farver lyser lamperne på fronten ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. januar 2008 - 18:54 #6
Hej jc d-link. Det var ikke lang tid du slap for mig ;) De er blå.

Japping, kan se at routeren har tildelt en IP igennem routerens software.
Jeg har ikke forsøgt at pinge den, da jeg går ud fra at den jo burde have forbindelse når routeren har set den.
IP'en ligger inden for routerens område. Standard står DNSen til 192.168.0.32.
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 09:04 #7
Har du anvendt softwaren som beskrevet, når man ikke kan få kontakt med enheden ? Mut spørgsmål er, om du har fulgt produktets vejledning, der beskriver hvad man skal gøre hvis man ikke kan få kontakt til enheden.
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 09:54 #8
Har kørt deres software, der står ikke noget om nogen troubleshoot i manualen. Og i den software jeg har fået med, er der ikke andet end de to programmer... Og de kan ikke finde den.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 10:43 #9
Hej nemonic,

Prøv at køre denne istedet.
Vil godt lige gøre opmærksom på det er en stor fil.
Efter download af denne fil skal man tilslutte sin DNS-313 directe med netværks kablet til sin computer.

ftp://dlinkTEMP:dlink@194.117.170.198/DNS-313%20FW%20and%20Utility%20Nov.2007.zip

Gem denne fil et sted hvor du kan finde den igen for når den er hentet ned skal du ind og pakke den ud.
Efter udpakning skal du ind I folderen Click and Connect og der inde køre de programmet ClicknConnect.exe

I dette klikker man på Start.
I første skærmbillede vælger man New Hard Drive Install og trykker på Næste/Next.
Så skulle den meget gerne finde deres DNS-313 og starte med og formatere harddisken I enheden.
Hvis dette ikke virker så gå tilbage til hvor man valgte New Drive Install og prøv med en af de andre 2 metoder.

Vend venligst tilbage med resultat.
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 11:55 #10
Hvordan har du sat DHCP på din 313 ?
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 12:01 #11
Har du prøvet at opdatere Firmware gennem din USB forbindelse ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 12:02 #12
Japping - Har jeg ikke... Der er DHCP på min router.

JC, jeg prøver det når jeg kommer hjem, dvs. direkte til min computer.

Hvis det virker, skal den så konfigureres mens den er koblet direkte til computeren?
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 12:05 #13
Har du fulgt vejledningen slavisk som beskrevet på bla. side 9 og 10 ?

ftp://ftp.dlink.se/Products/dns-products/dns-313/Documentation/DNS-313_A1_manual_v100.pdf

Det lader til at USB, netværk til router og power skal forbindes i bestemt rækkefølge.
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 12:06 #14
mht. DHCP --> Ok, jeg skulle lige sikre mig
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 15:33 #15
Jeg har nu forsøgt at koble DNS direkte til min bærbar med det kabel der følger med til DNS'en.

Dette virker heller ikke.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 17:47 #16
Kan du pinge den ? (både fra router og fra PC)
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 17:59 #17
Jeg kan se den under routerens oversigt, over hvad der er koblet til den.

Jeg kan også pinge den fra min PC
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 18:05 #18
Hvilken IP pröver du at oprette forbindelse med ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 18:10 #19
Den IP som routeren har givet den, og som jeg pinger den på er: 192.168.0.105
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 19:03 #20
Vista eller XP ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 19:08 #21
XP 32bit, Pro udgaven, og fuldt opdateret via MS update. (Eller ihvertfald relevante opdateringer).
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 19:26 #22
hva sker der hvis du åbner IE og skriver 192.168.0.105 i adresse feltet ?
Få muligvis mulighed for at teste en i morgen. Så vil jeg lige pröve selv
Avatar billede nemonic Nybegynder
30. januar 2008 - 19:40 #23
Der sker intet, siden kan ikke vises...

Lyder godt, venter i spænding, har haft den en måneds tid nu, men har ikke kunne bruge den. har fået en ny fra butikken jeg købte den fra.
Samme resultat.
Avatar billede japping Nybegynder
31. januar 2008 - 08:30 #24
Har du kigget på min kommentar 30/01-2008 12:05:18 ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 09:56 #25
Japping, ja det har jeg. Den er tilsluttet i rigtig rækkefølge.

Det er jo heller ikke forbindelsen når jeg både kan se den IP på routeren og pinge den med en gennemsnitstid på 0ms...

Men jeg forsøgte at gøre det helt slavisk via det link du gav mig, uden held.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 11:11 #26
Hej Nemonic,

Sidder med en DNS-313 just nu.
OK. Kan ikke få quick installen til at funke.
Men min router giver DNS'en en IP der hedder 198.168.0.158 og når går ind på den går det helt fint.
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 12:16 #27
Hej JC, jeg har prøvet direkte, din router er ikke sat op på nogen bestemt måde?
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 14:11 #28
Har lige prøvet igen, det virker ikke.
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 14:15 #29
JC, hvis jeg kobler computeren direkte sammen med DNS'en, via det blå kabel der medfølger, så har den standard IP'en eller?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 14:19 #30
Ved PC til DNS er IP'en 192.168.0.32.
Men så skal du huske at sætte en statisk IP på din PC midlertidigt.
F.eks. 192.168.0.31.
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 15:49 #31
ok, er det lige meget hvad min undernetmaske er og standadgateway?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 15:52 #32
Undernetmasken kommer automatisk når du trykker på den.
Gateway. ikke betydningsfuld
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 15:53 #33
ok, jeg prøver
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 16:01 #34
Jeg har netop prøvet det.

Jeg kan pinge den, men utility kan ikke finde den, og ved at indtaste IP'en i browseren, virker heller ikke.

Det er hellet ikke altid den gider slukkes på knappen foran....
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 19:00 #35
Hej Nemonic,
Pröv at lave en portscan på den IP du har på din DNS med dette program: http://www.pcworld.dk/download/60/377
og skrive om port 80 er åben...
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 19:04 #36
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 19:22 #37
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
31. januar 2008 - 19:35 #38
Hej og undskyld jeg lige blander mig.

Har live lavet en skan på den enhed vi har her på arbejde og det er nogen helt andre porte end dem du kan se.

Her er min skan: http://gallery.moonman.dk/main.php?cmd=imageorig&var1=portscan.JPG

Du kan prøve og åbne comando promten og skrive telnet 192.168.0.105 og se om du får svar fra en dlink enhed jo.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 19:37 #39
rbv, du blander dig jo altid :o)
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 19:40 #40
rbv og jc... er det samme bruger...?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
31. januar 2008 - 19:41 #41
enya nej vi arbejder bare samme sted.
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 19:43 #42
Hey, når jeg skriver telnet 192.168.0.105 kommer jeg ind på den og kan taste admin og koden...

Men stadig ingen hjælp i browseren
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 19:44 #43
Okay... det forklarer måske "efternavnet d-link"...?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
31. januar 2008 - 19:45 #44
enya det er jo det...

nemonic jeg ville se om der ikke er nogen måde og restarte webserveren på fra den telnet. Det telnet vindue du får fram ser ud lige som det jeg havede med i mit screenshot ikke..??
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 19:46 #45
Jo det gør det...

Min router er sat op med denne konfig: http://img516.imageshack.us/img516/5041/portwt3.jpg
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 19:58 #46
Hmm.
DVC-1000 = 192.168.0.105 ?
DVC-1000 = Broadband Videophone, men har aldrig härt om den
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
31. januar 2008 - 20:00 #47
Må jeg spørge hvorfor du har lavet den portåbning du har fra 79-85 det er der ingen grund til... Men jeg ville i morgen se om jeg ikke kan få fundet ud af og komme ind på den telnet men dem jeg skal spørge de har fri nu så kan ikke få fat i admin koden føri morgne til telnet adgangen.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
31. januar 2008 - 20:03 #48
Hvad er 192.168.0.147 hvor du har din FTP til ?
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 20:21 #49
Skulle jeg ikke åbne port 80? Tog bare en tilfældig og lavede porten om. Virker det ikke i samme hensigt?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
31. januar 2008 - 21:30 #50
Du skal kun åbne for port 80 hvis du ville tilgå din DNS-313's konfigurations side fra nettet... der skal ikke åbnes for porte hvis for og kunne tilgå den fra indersiden af netværket. Kan jeg se et billede fra routerens config side fra Setup -- Network Settings det jeg gerne ville se det er static og dynamisk client liste...
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. januar 2008 - 22:58 #51
http://img259.imageshack.us/img259/3153/unavngivetkg1.jpg

Det skulle være det her.

Siger kæmpe tak for alt den support i giver, håber vi finder en løsning.
Avatar billede nemonic Nybegynder
01. februar 2008 - 07:32 #52
Da jeg skal til noget konference/sælger træf i dag og indtil lørdag, har jeg først mulighed for at tjekke jeres besvarelser lørdag eftermiddag.

Er spændt på at hører om der er andre indgangsveje til at konfigurere den.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. februar 2008 - 07:57 #53
Lige et tillægsspørgsmål.

Har du en DVC-1000 ?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
01. februar 2008 - 11:52 #54
Jeg har 2 spørgsmål nu her. Snakkede med min 2 line her på arbejde her i dag da jeg kom.

1. Hvad er det for en harddisk du har i din enhed, for hvis det er en WD 250 Gb den som vi har på vores liste over godkente diske så virker den ikke.

2. Da du prøvede den nye Click and Connect du fik fra jc hvad gjorde den så kunne du få lov til og gå hele guiden igemmen eller stoppede den undervejs.
Avatar billede nemonic Nybegynder
02. februar 2008 - 10:49 #55
Jeg har været til noget kick off hvor Dlink havde en stand, jeg snakkede med Henrik om det og han var meget sikker på at det var firmwaren, det havde han hørt om før.

Jeg skulle lige sende ham en mail, og så ville han vidst gå videre med det.

Det er en WD500GB - Den står som godkendt på jeres side og USB tilslutningen virker med den.
Den tidligere DNS boks jeg havde, kunne godt finde den, pludselig virkede den bare ikke.

Er i enig med Henrik i at det er firmware?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
02. februar 2008 - 13:07 #56
Hej nemonic,

Det er et forsög hver.
Avatar billede nemonic Nybegynder
02. februar 2008 - 13:32 #57
Er det muligt at gøre det fra telnet?
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
04. februar 2008 - 03:00 #58
nemonic

Det lyder rigtigt... Grunden til jeg spurgte med hensyn til disken var fordi den 250 gb der ikke virker står også på listen over diske der virker. Det der bare undre mig er den åbner for 2 ting som der slet ikke skulle køre på den.

Selv om den virker som usb disk betyder det ikke den virker som NAS. Som usb sender den bare signalet gemmen vores DNS-313 og det går ikke gemmen boksens interface.

Efter hvad jeg ved indtil nu med det telnet så kan man ingen gang logge ind på den telnet da der ikke findes nogen hjemmefolder til nogen af de brugere der er på boksen og uden en hjemmefolder til en bruger kan man ikke logge ind.
Avatar billede nemonic Nybegynder
04. februar 2008 - 08:17 #59
OKay, dvs. for at det skal virke, skal jeg sætte en anden harddisk i og opdatere firmwaren?

Altså hvis den kan kører med en anden.... Man kan ikke starten den uden harddisk i vel?

Er det en form for værktøj man kan benytte for at opdatere den?
Avatar billede nemonic Nybegynder
04. februar 2008 - 22:40 #60
Lige endnu et spørgsmål, ryger garantien hvis jeg opdatere firmware?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
06. februar 2008 - 11:08 #61
Hej Nemonic,

Hvis du henter en firmware fra en anden side end www.dlink.dk så ryger din garanti faktisk. Altså hvis du f.eks. henter den fra UK siden.
Jeg spurgte netop garantiafdelingen, hvad hvis det "OS" der sender en Beta. Fik at vide at så ville garantien stadig virke.
Vil dog foreslå at du rekvirere firmware hos OS ved at gå ind på www.dlink.dk, tryk på kundeservice og derefter knappen "hvis du ikke fandt det du søgte, så udfyld formularen og send en mail til os"
Avatar billede jc_d-link Praktikant
06. februar 2008 - 11:09 #62
Hvis du også vedligger dit tlf. nr. når du sender requesten (altså ikke her på eksperten)
Avatar billede nemonic Nybegynder
06. februar 2008 - 12:02 #63
Det er sendt nu, men har jeg mulighed for at opdatere den uden harddisk i den?
Avatar billede nemonic Nybegynder
06. februar 2008 - 23:01 #64
JC, når du kontakter mig, så husk at jeg ikke har mulighed for at komme ind på DNS'en.

Men lad os snakke om det over telefonen :)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
07. februar 2008 - 14:30 #65
Hej nemonic,

Resten af gænget ligger syge, så jeg har p.. travlt idag, men vil dog prøve at nå dig alligevel.
Hvis muligt, kunne du låne eller har du også en anden pc med XP eller Vista så vi har 2 PC'ere vi kan prøve fra.
Avatar billede nemonic Nybegynder
07. februar 2008 - 14:39 #66
Jeg har også min bærbar med XP, så det skulle være muligt. jeg starter dem op så snart jeg kommer hjem
Avatar billede nemonic Nybegynder
07. februar 2008 - 18:42 #67
Det er harddisken der ikke virker i den...

Det er dog en som i fra D-link har anbefalet som testet i boksen....
wd500aaks, lidt træls med en 500GB harddisk som skulle have siddet i boksen...

Må se om jeg kan finde en løsning :(
Avatar billede jc_d-link Praktikant
07. februar 2008 - 21:05 #68
Hej nemonic,

Fik du prövet med en anden HD ? og der virkede det
Avatar billede nemonic Nybegynder
08. februar 2008 - 08:23 #69
Hey JC.
Korrekt, det virker med en anden harddisk, jeg har opdateret firmware, men man kan ikke se "versionen" den er opgraderet til....
Er det pga. at det er en BETA?
Du er velkommen til lige at ringe til mig.
Men min WD500AAKS virker ikke i DNS 313 boksen....
Avatar billede nemonic Nybegynder
11. februar 2008 - 15:16 #70
JC, hvis du vil have point, så opret lige et svar.

Du er den der skal have dem, selvfølgelig :)

Og mange tak for din store support!
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 16:58 #71
Hej nemonic,

Sorry, jeg ikke har vendt tilbage. Er alene på job. Hele bundtet ligger syge.

Virker din HD andre steder ?. Den kan jo også være stået af!

Skal ikke have point. Ikke derfor jeg er her.
Avatar billede nemonic Nybegynder
11. februar 2008 - 17:35 #72
Ja, den 500GB er den jeg bruger i min PC nu, Ghostede den anden harddisk, så DNS har min gamle harddisk i nu.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 19:41 #73
OK.

Tak for info, den giver jeg videre til mit bagland og beder dem teste med denne.
Avatar billede nemonic Nybegynder
11. februar 2008 - 22:22 #74
Det er i orden :)

Ja, den virkede ikke på to bokse, ej med firmwaren....