Avatar billede djkruntz Nybegynder
28. januar 2008 - 21:49 Der er 5 kommentarer

Netværks Harddisk? Hvilken??

Leder først og fremmest efter en ekstern HD som skal kunne tilsluttes mit nætværk.
Der skal kunne oprettes netværksdrev på flere computere.
Men skal også kun bruges af "Media servere" en lille boks der kan benytte UPnP lagerer.

Har ikke ikke sådan en "Media server" men vil have en, noget lignende denne: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Digital+Media+Adapters/Digital+Media+Player/ShowCenter+250+HD.htm

Aner ikke hvad hvad harddisken skal kunne eller hvad det hedder.
Det er der i kommer ind i billedet. Nogle der har et ligende opset eller der bare ved det?

Ved ikke hvad der ellers er at sige, udover at i bare spørger hvis det ikke giver mening. :-)

På forhånd tak.
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 22:31 #1
hvis du har sat "den" til (normalt) at være et "normalt" drev (hedder f.eks E:) så kan du bare dele den som et alm. drev, du kan også oprette det som netværksdrev...
Det er bare vindows, du skal dog lave nogle ændringer i din network security (for det meste) før du "bare" kan se de delte drev på den anden computer...

(vist noget med (når du højreklikker på en mappe, "disable simple sharing")

?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. januar 2008 - 23:55 #2
Synology har en del forskellige produkter, der kan gøre det du efterlyser...

Jeg har selv en CS407e som har et væld af software - kan tilgås fra Internettet - indbygget webserver - photo-delings software (også via Internettet) osv osv osv...
Avatar billede djkruntz Nybegynder
31. januar 2008 - 17:15 #3
Hej
->a1<- har absolut ikke problemer med at dele på en computer. syntes du skal læse mit spørgsmål igen og så vil du se at jeg søger en ekstern harddisk der kan de nævnte ting. (for dyrt at have en com tændt 24/7)

->snabeljan<- Ok, takker. men hvad hedder den slags lagerstationer der kan det jeg skal bruge den til. er det "NAS" eller hvad skal jeg søge efter på f.eks edbpriser.dk for at finde dem?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
01. februar 2008 - 08:24 #4
Hej djkuntz

Men ja - det hedder NAS som står for Networked Attached Storage. Det er et disksystem, hvor der i selve boksen er software, der tager hånd om hvorvidt diskene skal præsenteres for Windows / Mac / Unix... En anden form for centraleseret storage hedder SAN - Storage Attached Network - her bliver hver enkelt server blot præsenteret for en diskenhed, som bliver monteret under det OS der nu er på maskinen... Sorry got carried away - men Storage er det jeg arbejder med til daglig :D

Producenten af CS407e hedder Synology og kan findes på www.synology.com

Jeg ved at Inter-Data forhandler dem - der har jeg købt min egen. Ved blot ikke om de også sælger til private. Jeg har mit eget firma og har købt den derigennem :D

/snabeljan