Avatar billede mstorgaard Praktikant
27. januar 2008 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Windows-mappe på 14,3 GB! Hvordan kan det være?

Hvordan kan det være at min Windows-mappe er på 14,3 GB i Vista?

Det er alt for meget, vil jeg mene.

Specielt fordi min harddisk kun er på 60 GB (eller mere præcist 55 GB). Jeg synes ikke om, at Windows-mappen tager 25% af min harddisk.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
27. januar 2008 - 22:34 #1
Jeg har fået fjernet lige knap 4 GB fra Windows-mappen ved at tømme Temp, men Windows-mappen er jo stadig på over 10 GB.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
27. januar 2008 - 22:36 #2
Min winsxs-mappe udgør godt 4 GB og min system-mappe indeholder knap 3 GB.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2008 - 22:41 #3
Din mail filer kan sagtens være synderen, især hvis du følger lidt nyhedsgrupper og andet. Husk at de fleste mail klienter, f.eks. outlook og thunderbird har mulighed for at komprimerer mapperne. Dette betyder kun at de fjerner "hullerne" mellem de enkelte mails fra dem du har slettet. Hvis du vil have størelsen af dine mail filer net skal du først rydde op, derefter komprimerer og gøre dette over nogle dage, så vil størelsen langsomt gå ned
Avatar billede jeppeaaen Novice
28. januar 2008 - 08:29 #4
Har du evt. re-installeret windows oveni dit gamle? I så fald ville jeg køre en diskoprydning. Du finder den under tilbehør-systemværktøjer i programlisten. Sådan frigav jeg en 6 GB på et tidspunkt.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. januar 2008 - 11:50 #5
ja men en standard installation af vista skal have så meget plads, jeg havde også lavet en partition på 50 GB til OS .. men med en Office 2007 install tage Vista+Office 25 GB .. og det er clean install..
Grunden er jo at Vista er 'fru Jensen' kompatibel dvs. de har alverdens drivere med for at gøre al PlugNPray hardware til at funke .. og i vores dage sige Mikroblæd jo at Disk og RAm er så billigt at det skal man ikke tænke over .. så det eneste du kan gøre er købe en større disk.
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. januar 2008 - 11:53 #6
Prøv med treesize free at se hvad der mere præcist optager pladsen i din win mappe...
Avatar billede mstorgaard Praktikant
31. januar 2008 - 08:25 #7
Jeg valgte løsningen med at slette Vista og installere Mac OS X igen (:

Smid et svar, jer der vil have point
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. januar 2008 - 08:43 #8
skal ikke have point...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
31. januar 2008 - 08:55 #9
behold dem bare ...
Avatar billede mstorgaard Praktikant
31. januar 2008 - 10:58 #10
jeppeaaen, er du interesseret?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. februar 2008 - 17:39 #11
Lukker den her af