Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
22. januar 2008 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Serial Kommunikation + PDA

Hej alle.

Jeg har lige 2 spørgsmål.

Hvordan tilgår jeg en Serial Port i java? jeg har fundet en masse om javax.comm men ifølge min intellisense i NetBeans findes den klasse ikke i mit java.

En anden ting er, hvad skal man bruge hvis man skal kode Java applikationer til en Windows Mobile PDA? Kan man bare kode ganske almindelig java, eller skal man bruge noget specielt? ligeosm man skal kode til Compact Framework i C#.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 02:11 #1
Java COMM er et ekstra modul som skal downloades separat og installeres. Mit indtryk
er at mange har problemer med det.

Det ekvivalente til .NET CF er Java ME (tidligere J2ME). Dit første problem bliver
at finde en Java til din PDA. Kan du det, så er det også til at lave apps til den.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
24. januar 2008 - 17:07 #2
Ok..

Kan du evt. anbefale et andet sprog at udvikle i, hvis jeg skal udvikle platformsuafhængigt?

Det største krav er at det skal kunne arbejde smertefrit sammen med Serialport, ligesom jeg gør i c# og man skal kunne lave WebRequests fra applikationen.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2008 - 17:48 #3
Java er bedste bud paa noget der kan koere paa mange platforme.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
25. januar 2008 - 09:51 #4
ok.. Hvad med Mono?

har ikk så meget erfaring med Mono. Men jeg synes umiddelbart det ser nice ud, når man er c#.NET udvikler..
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2008 - 15:11 #5
Mono findes til mange platform, men ikke saa mange som Java. Og Mono og MS .NET er
heller ikke 100% kompatible.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2008 - 15:13 #6
Mono er glimrende hvis du kan lide C# og gerne vil kode noget paa Linux og
du enten er ligeglad med kompabilitet eller er villig til at teste paa
MS .NET om det virker der.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2008 - 04:37 #7
Og jeg har aldrig set mono til PDA.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
04. marts 2008 - 09:28 #8
Smid svar for points arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 18:08 #9
svar