Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 11:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

link:www.mitdomæne.xx viser forskellige indkomne links

Hejsa.

Bare af ren og skær nysgerrighed.
Hvordan kan det være at der er så markant forskel på link:www.mitdomæne.xx på Google og Yahoo.com?

Specielt Google baserer som bekendt meget af en sides 'værdi' ud fra indkomne links, men hvis Google ikke selv er klar over hvor mange sider, der reelt linker til ens hjemeside set i forhold til Yahoo, ja så er det jo mindre godt for hjemmeside-ejeren eller siden i sig selv.

Tjek eksempelvis:
Google: http://www.google.dk/search?hl=da&q=link%3Awww.discountdomains.dk&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta= der giver omtrent 84 resultater og

Yahoo: http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fwww.discountdomains.dk&bwm=i&bwmf=u&bwms=p&fr=yfp-t-501&fr2=seo-rd-se der giver over 3600 resultater (indkomne links).
Avatar billede juk300 Nybegynder
20. januar 2008 - 12:03 #1
hej google har 281 hits hvis du fjerner link men stadig meget stor forskel
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. januar 2008 - 12:04 #2
Check indkomne links på google via værktøjet her: google.com/webmastertools
Det giver et mere "rigtigt" resultat

Du får link-værdien, men ikke alle vises
Avatar billede madx Nybegynder
20. januar 2008 - 12:58 #3
Google "ved" godt hvad der er af links, men de viser ikke alt de "ved". Jo mere de viser hvad de "ved", som lettere bliver det for os SEO'ere. Google vil gerne hjælpe, men ikke i alle hjørner.

Yahoo's værktøj er det mest retvisende alene på parameteren "antal links".

Uanset hvad skal du passe på mht. at alene vurdere på antal. Mange andre parametre indgår i et links værdi, - ikke mindst hvilket websites samt websitets hovedtema samt sidetemaet, hvor linket er placeret - herunder de omkring liggende sider.... Samt linkteksten, som iøvrigt ikke må være alt for ens ml. de mange links.

Det er ikke så enkelt som det var engang ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 21:48 #4
Hejsa. Takker for svar.