Avatar billede juk300 Nybegynder
20. januar 2008 - 10:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

redde data på sata raid 0 disk

Hej Alle

jeg har et problem jeg har geninstalleret XP på et alm.drev som jeg har formateret først og nu vil den ikke læse mit data drev vilket er 2 satadiske i raid0

XP siger drevet ikke er formateret

Jeg har prøvet testdisk-5.8 fra Helgec´s hjemmeside men den ser  partitionen men da der kun er en kommer den ikke op med feltet write til sidst

jeg mener at have læst her inde om et program det kan redde data fra raid drev men kan ikke finde det igen er der nogle der har nogle ideer
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 14:18 #1
Prøvede du med KNOPPIX ??
Avatar billede juk300 Nybegynder
20. januar 2008 - 23:04 #2
nej ikke endnu men så vidt jeg kunne læse mig til er det linux styresytem og det kan jeg vel ikke have kørende samtidigt med xp??
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 03:31 #3
Det korrekt at Knoppix er linux, men det er en livecd...
den kræver ingen installation og kører fra cd'en

på samme måde som helges insert cd... http://helgec.dk/livecd.html
Avatar billede juk300 Nybegynder
21. januar 2008 - 18:56 #4
jeg må jo prøve det skade kan det jo ikke
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 09:16 #5
faldt lige over dette kan jo være det kan bruges ;)
http://www.eurodownload.com/download-software/93242/Raid-2-Raid.html
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 09:24 #6
Avatar billede juk300 Nybegynder
24. januar 2008 - 18:21 #7
Først Knippix det kunne jeg ikke få åbnet filerne i og kunne ikke lige læse mig til hvad der skulle gøres nu er jeg ikke så meget inde i det så det er nok der for

Så jeg prøvede et af de andre forslag

gennem eurodownload.com fandt jeg et program der hedder Power Data Recovery det kan man prøve i 30 dage jeg fik det ned og instaleret det er meget nemt at bruge jeg har fået storset alle mine dataer igen.

man skal helst have et andte drev at lægge de reddet filer på og så er det det

Nu har jeg ikke prøvet det på en harddisk der er gået ned kun en der havde mistet lokations filerne men det er hardware raid med 2 harddiske så det kunne det godt finde ud af.
Avatar billede juk300 Nybegynder
24. januar 2008 - 18:23 #8
så pwcca hvis du sender et svar så du kan få dine point

og til Helgec tak for hjælpen det var desværre ikke noget jeg kunne finde ud af at bruge

med Venlig Hilsen

JUK300
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 04:13 #9
Her kom et svar ;)