Avatar billede riejensen Nybegynder
16. januar 2008 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

tøm barskabet

er der nogen der ligger inde med et exempel til en database a la "tøm barskabet" ?

Tænker blot på en simpel udgave med:
Ingredienser (skal kunne markeres alt efter hvad barskabet gemmer på) (skal kunne gemmes og opdateres)
Opskrifter
Type (loongdrink - shot - cocktail - bowle/kande)

Forespørgsel: (bygget på valgte ingredienser) (skal kunne printes) (sorteret efter antal manglende ingredienser)

Jeg vil godt bygge videre på én, men er helt tom mht hvordan jeg kommer i gang ..
Avatar billede riejensen Nybegynder
23. januar 2008 - 16:48 #1
Er der virklig slet ingen der kan hjælpe mig igang med at opbygge sådan en ?
Avatar billede klk Nybegynder
01. februar 2008 - 15:01 #2
Jeg er ved at lægge sidste hånd på et foreslag til dig.

Prøv lige at vente weekenden over

God weekend
Avatar billede riejensen Nybegynder
01. februar 2008 - 15:12 #3
super :D
Avatar billede klk Nybegynder
04. februar 2008 - 10:53 #4
Problemet/udfordringen er forespørgslen. Jeg vil i første omgang kun vise navnet på de opskrifter, hvor alle ingridienser er på lager. Så kan du jo selv bygge videre, således den også (længere nede i listen) viser de opskrifter, hvor der mangler noget på lager.
Avatar billede klk Nybegynder
05. februar 2008 - 16:22 #5
Jeg har fremstillet en database hvor du kan taste
-Opskrifter
-Varer og deres lagerbeholdning (Ja/Nej)

Der findes så en rapport kaldet Drink Kort, hvor du kun får de drinknavne og opskrifter, som du har varer til

I det følgende lad venligst være med at taste selve karakteren 'SnabelA' - men det ved du vel.

Send din mailadresse til klk[SnabelA]post12.tele.dk

Så sender jeg eksempel databasen.
Avatar billede riejensen Nybegynder
05. februar 2008 - 18:07 #6
adresse sendt...
Avatar billede klk Nybegynder
08. februar 2008 - 11:19 #7
Du har spurgt hvorledes knappen søg opskrift virker. Det er ligegyldigt om du trykker på knappen eller åbner søgefunktionen med "Kikkert iconet". Når du åbner den med knappen, sørger jeg for at du automatisk står i "DrinkNavn" feltet. Vigtigt: sørg for at søgevinduet ikke står henover formen "Frm_Opskrift", ellers kan du ikke se hvorledes det virker. Skriv for eksempel "k*" uden gåseøjn i "søg efter"-feltet. Så viser den i et hvert tilfælde "Kande" hos mig.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2008 - 11:50 #8
klk is there any chance of seeing the example too?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede klk Nybegynder
08. februar 2008 - 13:49 #9
Du har spurgt efter en rapport hvor man kan søge opskrifter efter hvilken ingridiens man gerne vil lave noget af. Det er lavet, og jeg vil sende databasen, når jeg lige kan komme til det
Avatar billede klk Nybegynder
08. februar 2008 - 13:55 #10
Terry: No, this database is copyright protected :-)

That was just for fun. I will of course send you a sample - no problem!!

Give us a message if you sell it to Tour Boats, Bars and so on :o)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2008 - 14:35 #11
:o)

"Give us a message if you sell it to Tour Boats, Bars and so on :o)"

I certainly will, for 50% :o)

I havent received anything yet

Have a good weekend
Avatar billede riejensen Nybegynder
08. februar 2008 - 14:47 #12
LOL - det griber om sig, er det mon så pga databasen i sig selv eller bare fordi vi godt ka li at drikke ;-)

Underligt mht din søgeknap, når jeg trykker på den hos mig sker der nemlig ikk en disse..
Men men, måske jeg havde prøvet for mange opskrifter af forleden dag, for nu kan jeg nemlig godt på kikkerten til at virke, hvis bare jeg søger efter ingrediensen i opskriftsfeltet :-S
Avatar billede klk Nybegynder
11. februar 2008 - 19:39 #13
DB er afsendt
Avatar billede riejensen Nybegynder
11. februar 2008 - 22:20 #14
For mit vedkommende - er den bare totalt lige i øjet - SKÅL og mange tak :D
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2008 - 08:13 #15
Skål her fra også, og mange tak.
Avatar billede bi-ju Nybegynder
03. september 2010 - 10:19 #16
Klk
Er der en mulighed for at du kan sende mig databasen også.
Overvejer at bliver deltids alkoholiger, he he

runesonder@gmail.com