Avatar billede mikethekid Nybegynder
16. januar 2008 - 15:30 Der er 15 kommentarer

Computer til fjernsyn

Hej, jeg vil gerne have så jeg på fjernsynet kan se film fra computeren, men det er kun sort hvid. Jeg har et s-video kabel fra computeren til tv'et. Der er ikke s-video indgang i tv'et så har et scartstik med svideo indgang. Jeg har også et lille colorfix kabel, som jeg har prøvet at sætte i begge ender. men kan ikke få det til at virke. Jeg har vindows vista. Jeg har pgså prøvet at sætte den til min dvd optager som har s-video indgang, men der virker det heller ikke..
Avatar billede Frederik Nybegynder
16. januar 2008 - 15:45 #1
Det er pga. opløsning konflikter mellem fjernsynet og din computer.. Prøv at ændre skærmopløsningen nogle gange.. den skal nok være omkring 800x600 eller 1024x768.. Skift nogle gange mellem disse opløsninger indtil der kommer farve på fjernssynsskærmen. Jeg har haft samme problem, men har fået det til at virke på denne måde!

- Frederik
Avatar billede mikethekid Nybegynder
16. januar 2008 - 17:37 #2
Nej dette har ikke hjulpet noget.. Det er noget med at farve oplysningen skal laves om til pal, kan bare ikke få lav til dette pga min skærm på computeren, er der nogen der ved dette??
Avatar billede a1a1 Novice
16. januar 2008 - 20:29 #3
er det et "gammelt" fjernsyn? der er nogle der "nægter" at vise det ordentligt, du kan få et kabel hvor der med følger en s-video til scart, jeg har fået det til at virke (men ikke altid) ;o)
Avatar billede mikethekid Nybegynder
16. januar 2008 - 21:01 #4
jah det er et rimligt gammelt et, har fået det til at virke gennem min dvdoptager, men ville bare gerne have det til at virke direkte til tvet,

Ja har set man kan dette, men tror nu bare jeg skal have ændret det fra ntfc til pal.
Avatar billede a1a1 Novice
16. januar 2008 - 21:12 #5
ntsc hedder det, men det er ikke sikkert at det er problemet, min søster har også et ældre tv det kunne hun ikke få til at du fra computeren, men hun kan sagtens afspille dvd fra japan og usa (usa kører med ntsc) (fra en dvd afspiller).

Jeg har nu et problem med at jeg kan godt se vindus starte op, men når den kommer til login vil den ikke mere...

har du et s-video kabel med scart adapter?
Avatar billede mikethekid Nybegynder
16. januar 2008 - 21:27 #6
Ja jeg har et s-vhs-vhs og så en adapter,og har også prøvet med et colorfix kabel. den kan alt bare ikke vise farver.
Avatar billede edvardj Novice
16. januar 2008 - 21:43 #7
Du kan bruge et af de produkter du finder på dette link: http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&TransportGroupID=11&DirID=1&SPicID=484&DPicID=469

Fandt lige en color-fix kabel: http://www.av-cables.dk/svideo/svideo_adapter/colorfixer_svideo_paa_scart_1023_da.html

På deres hjemmeside kan du også købe det kabel du mangler: s-video til scart
Avatar billede a1a1 Novice
17. januar 2008 - 02:52 #8
min søster har prøvet et par stykker (uden "colorfix"), kan ikke få det til at virke, jeg tror det er tv'en ;o)
Har ingen idé hvorfor, mener at det analoge signal sendes (normalt i dk) er 640x480 (eller evt.640x320. Prøv at sætte din skærm til det
Avatar billede a1a1 Novice
17. januar 2008 - 02:54 #9
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
17. januar 2008 - 08:51 #10
Hvis din computers grafikkort er sendt til ntsc, så vil du ikke få farver på, da det er to forskellige måder man sender chrominanssignalet(farver) på i hhv pal og ntsc. Men du siger at du ikke kan ændre fra ntsc til pal? Har du prøvet at opdatere driverne til dit grafikkort?
Avatar billede mikethekid Nybegynder
17. januar 2008 - 19:27 #11
comeasyouare

Nej det har jeg ikke. Har sku ikke så vildt meget styr på det, så ved ikke hvordan man gør. :(. kan du forklare mig det??
Avatar billede mikethekid Nybegynder
17. januar 2008 - 19:30 #12
a1..

Kan ikke sætte den på andet end 800*600 eller 1024*768 har prøvet begge dele, men det virker ikke noget af det. tror på at comeasyouare er inde på det rigtige..!!
Avatar billede a1a1 Novice
17. januar 2008 - 21:30 #13
nu var det dog ikke mig der forslog det ;o), jeg mener at tv format er 640x480
Avatar billede a1a1 Novice
17. januar 2008 - 21:32 #14
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
25. januar 2008 - 09:46 #15
Beklager den lange svartid.. Var lige gået i hi :o)
Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber for at få egenskaber for din skærm. Vælg fanebladet indstillinger, og tryk på knappen avanceret, og vælg så fanebladet kort. Her står der øverst under korttype, hvilket grafikkort du har, søg efter en driver til det på google, eller skriv her hvad der står under korttype, så kan det være vi kan hjælpe :o)