Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 11:40 Der er 37 kommentarer

Problemer med installation af windows 2000 engelsk.

Er her en som ved om man kan installere windows 2000 engelsk oven i win ME ?????

Det har jeg prøvet med både win 2000 beta og den fulde, og hver gang den installere genstarter den og kommer derefter med en fejl meddelse på at jeg skal tjekke min computer for virus og kører chkdsk f/. Det har jeg prøvet og det virker stadig ik. Er her en som kan hjælpe?
Avatar billede koxxx Nybegynder
14. juni 2001 - 11:43 #1
Det kan ikke lade sig gøre at installere ned ad!
Altså fra 2000 til millennium og fra millenium til 98.
Avatar billede lauer Nybegynder
14. juni 2001 - 11:43 #2
Hmm, har du ATA harddiske ?
Avatar billede koxxx Nybegynder
14. juni 2001 - 11:44 #3
Du må foretage en formatering før du vil installere ned ad!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
14. juni 2001 - 11:44 #4
har du prøvet at starte installationen inde fra winme og så bare installere derfra - det virkede for mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 11:44 #5
Du kan ikke installere win2k oven i et winme, bibliotekerne har forskellige navne.
Avatar billede lauer Nybegynder
14. juni 2001 - 11:45 #6
koxxx, han har vist ME, og nu vil han have win2k
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 11:47 #7
winme hedder %systemroot\\windows og i win2k hedder det %systemroot%\\winnt

koxx> Hvad mener du med at installere nedad, hedder det noget må det være en opgradering, det er 2 helt forskellige OS.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 11:47 #8
Husk iøvrigt at slå Antivirus fra i bios.
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 11:48 #9
Jeg har WINDOWS ME og jeg vil have installeret windows 2000.
Nogen af jer siger at jeg SKAL formatere, mens nogen siger at jeg ikke behøver? Hvad kan jeg stole på *G* Skal jeg ringe til microsoft?
Avatar billede digiartist Nybegynder
14. juni 2001 - 11:48 #10
Hvis du har to harddiske kan du f.eks. installerer din win me på c:drevet og win2k på d:drevet
Prøv osse atr Partitioner din harddisk,hvis du kan har en med Partition Magic 6.0
Avatar billede drnielsen Nybegynder
14. juni 2001 - 11:48 #11
Lyt til retaxes, det er vi flere der har erfaret.
Så du må lave en formattering og så indstallere win 2k
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 11:50 #12
P.S. det hedder MicroSucks :)
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 11:51 #13
Okay! Men hvis jeg laver en formatering og min computer ik vil starte op, kan jeg ikke give jer point *LOL*
Ved i hvilken fejl meddelse jeg snakker om? Under installationen?
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 11:57 #14
DIGIARTIST------ Jeg har både en C og et D drev! Og min win me er installeret på C. Hvad siger du jeg skal?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 11:58 #15
Brug din bootdisk - kør en fdisk og formater hele butikk, så skal du nok få win2k på plads, i mellem tiden er der nogle der venter på point ;o)
Avatar billede svein Nybegynder
14. juni 2001 - 12:03 #16
Det bedste er formatere og lave en ny frisk installation af Windows 2000!!

Men hvis du vil opgradere fra Windows ME til Windows 2000 kan du først checke om opgraderingen kan gennemføres ved at :
I \\I386 mappen på din Windows 2000 CD-ROM start winnt32 med parameter /checkupgradeonly.
Avatar billede digiartist Nybegynder
14. juni 2001 - 12:05 #17
Jeg siger, prøv at installere win2k på drev d.
Jeg har selv gjort det at jeg har installeret
win98 på drev C: og win2k på drev d:
Jeg kan se  at dos baserede programmer altid vil installeres på c drevet.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 12:13 #18
1 det giver ikke andet en bøvl, ved at installere windows 2000 oven i ME. Drop det. Det er din bios, som er sat til at tjekke ureglmæssigheder, det skal slåes fra, hvis det bliver ved med at være et problem. Installer windows 2000 på en seperat partition i stedet.  Jeg har f.eks. windows 2000 på partition 1 reserveret partition 2 til windows XP og windows 98 SE på partition 3 . Herefter følger så sekundære partiioner til data. Jeg har droppet windows ME, da dette system er på vej på pension.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 12:16 #19
Jeg har ikke nævt drev bogstaver i mit indlæg, da windows 2000 selv bestemmer hvilket drev det vil ligge på. Kør også med filsystemt ntfs, i stedet for fat 32, det giver en optimal udnyttlese af windows 2000
Avatar billede jhrasmus Nybegynder
14. juni 2001 - 12:37 #20
Windows 2000 vælge ikke selv drev vis du gøre opmærksom på at du selv angive drev! Windows 2000 er en opgradering! Windows 2000 KAN installeres på samme drev son f.eks. windows 98 men kræver et nyt bibliotek! Antivirus hvar slåget fra i biosen, drevene var kontrolleret for fejl, men den ville staddig ikke installere Windows 2000! Det var mig der installerede det på computer & det er første gang i mit at jeg ikke har kunne finde ud af vad problemmet var! Den kommer op med en fejl om at den ikke kan skrive til startop-drevet! Måske en ukent drev-type?
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 12:39 #21
Hmmmmmm, jeg ved ik hvad problemet er.
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 12:41 #22
Kan dette problem løses?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 12:41 #23
Du kan ikke mixe et dansk system og et engelsk system sammen.
Avatar billede jhrasmus Nybegynder
14. juni 2001 - 12:42 #24
Giver ATA-drev problemmer med Windows 2000?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 12:44 #25
Du kan løse dit probblem ved at fjerne ME, hvis du ikke længere ønsker at bruge det, eller installere windows 2000 på en anden partition. Måske skulle du lige køre et tjek på den pc\'er , for at se om den er windows  2000 klar. programmet ligger på MS hjemmeside, eller du kan hente det på min ftp server ftp://mulle.adsl.dk
Avatar billede *bobby* Nybegynder
14. juni 2001 - 12:50 #26
jhrasmus er en privat ven som har prøvet at hjælpe med at installere win 2000.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 12:53 #27
Normalt giver ATA-drev ingen problemer under win2k.
Avatar billede jhrasmus Nybegynder
14. juni 2001 - 12:54 #28
Du kan godt i opgradere i samme bibliotek hvis de forskellige OS\'ser bruger samme sprog og du kan godt installere to forskellige Windows med to forskellige sprog på samme drev, men staddig i to forskellige bibliotekker!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 13:00 #29
Man skal ikke påregne, at få en optimal installation, ved opgradering.
Avatar billede drone Nybegynder
14. juni 2001 - 14:41 #30
Har du en dansk winme, kan du kun opgradere med en dansk win2k.
Har du en engelsk winme, kan du kun opgradere med en engelsk win2k.
Har du en ......, kan du kun .... (get the picture ?)

Inden du opgraderer, så slå virus check fra i bios og et evt. virus program.

Når du skriver at du vil installere oven i, mener du så
1) at du bagefter vil have mulighed for at køre begge systemer ?
2) eller at du vil have opgraderet din nuværende installation, så du slipper for at installere programmer med mere ?
3) eller at du nu har winme og gerne vil skifte til win2k ?

ad 1) installer fra winme
ad 2) Dårlig ide. Formater og lav en ren installation.
ad 3) god ide , ellers som 2.
Avatar billede drone Nybegynder
14. juni 2001 - 14:42 #31
i tilfælde 2 og 3 bør du nok overveje at lave lidt backup først! Evt tage et ghost image, inden du starter.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
14. juni 2001 - 15:05 #32
drone>> man kan godt mixe dansk me og 2k, på samme hd. de skal bare have forsk. biblioteker. det fungerer i hvert fald fint for mig.
Avatar billede drone Nybegynder
15. juni 2001 - 00:06 #33
og det er en dansk 2k du har ?
Avatar billede jaqalou Nybegynder
15. juni 2001 - 09:27 #34
jeg har sq ikke haft problemmer med at installere win2k.

installerede ME på c:\\
og derefter win2k. d:\\

det virkede sq fint for mig og to venner.

dette virkede kun da vi havde formateret c:\\ og IKKE d:\\
jaqalou
Avatar billede jaqalou Nybegynder
15. juni 2001 - 09:28 #35
drone>>> det står at det er en engelsk win2k
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 09:46 #36
Er det ikke ved at gå lidt op i hat & briller!

Hvad siger bobby
Avatar billede drone Nybegynder
20. juni 2001 - 17:10 #37
jelzin101,jagalou>>
Han vil gerne opgradere/installere indefra winme. Det kan kun lad sig gøre hvis win2k og winme er i samme sprogversion.
De kan naturligvis godt sameksistere, men så skal der installeres på anden hvis.