Avatar billede madios Nybegynder
12. januar 2008 - 20:14 Der er 9 kommentarer

Ukendt enhed, usb

Hej

Jeg har købt en usb hdd (wd 160 gb) for et stykke tid siden.
men i morges da jeg skulle tilslutte den, skriv windows ukendt enhed til hdd, jeg har prøvet harddisken på andre computerer (2) og jeg har prøvet at fjerne den ukendt enhed og installere den igen.
har også prøvet diskhåndtering, uden resultat.
nogle der kan hjælpe
Avatar billede madios Nybegynder
12. januar 2008 - 20:16 #1
glemte lige, har både prøvet på xp sp2 og vista
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 20:28 #2
siger alle computere "Ukendt enhed"
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2008 - 20:30 #3
Hvor skriver windows det? Hvordan ser det ud i Diskhåndtering? Er den formateret?
Avatar billede madios Nybegynder
12. januar 2008 - 22:45 #4
ja alle computere har sagt ukendt enhed og kan kun se min C: i diskhåndtering
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2008 - 23:18 #5
Hvordan har du sat den til, sådan her:http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Og har du set efter den i bios?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 23:23 #6
Så tror jeg at du har mistet filtabellen, den kan muligvis gendannes, se guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede madios Nybegynder
13. januar 2008 - 19:03 #7
til svar fra jasveg, det er en usb harddisk og den virkede for 2 dage siden.
til helgec ok prøver jeg, men hvis det er bios den er galt med, hvorfor sker det så på alle de computere jeg prøver med min hdd, kan jeg ikke forestå, så må det jo være noget med hdd der er galt?
det skal lige siget at det er en bærbar x40 IBM
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2008 - 19:20 #8
Har du købt den som en box, eller har du selv puttet den i en box?
Hvis den aldrig har været formateret, kan den ikke miste partitionstabellen,
for det kræver, at der er mindst 1 partition. Men det kan være noget med
stikkene i boxen - hvis HDén ellers er i orden.
Avatar billede madios Nybegynder
15. januar 2008 - 16:55 #9
hej den er købt samlet og se sådan her ud http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=387