Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 14:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

nyt bundkort og grafikkort men intet signal til skærm

Jeg har købt nyt bundkort og grafikkort, og nu kan jeg ikke få noget signal til skærmen.
Bundkort asrock 775xfire-vsta. der er ikke onboard grafik på det
Grafikkort: Nvidia 8500 GT
Jeg har tilsluttet det hele korrekt, grafikkort kan ikke komme længere ind i soklen. Med det gamle bundkort og grafik siger den bip når jeg starter op, men nu siger den ingen ting.
Da jeg skal starte op fra grafikkortet kan jeg hverken installere driver, eller opdatere bios på bundkort før jeg får signal til skærmen.
hjælp mig venligst, jeg er dybt frustreret efterhånden
tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2008 - 15:14 #1
Pil det hele ud af kabinettet, saml det på bordet, se om det så vil.
Læg bundkortet på den kasse det kom i, så er du sikker på der ikke er noget der kortslutter.
Tjek at Ram og grafikkort sidder 100% i soklerne.
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 15:22 #2
hmmm..det er da noget af en opgave.. efter hvad jeg kan se sidder både ram og grafikkort helt inde i soklerne
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 15:24 #3
Nå, men jeg må jo prøve det du foreslår
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 16:00 #4
Er du sikker på at dine ram er compatible med det bundkort
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:13 #5
nu har jeg haft det hele ude og samlet på gulvet. Men stadig det samme, ingen signal til skærmen. Forstår det virkelig ikke
ja jeg har købt 2x Kingston DDR2-533, 1024MB
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 16:24 #6
Prøv med en ramblok ad gangen, måske er den ene defekt
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:25 #7
havde jeg også tænkt på, så det er prøvet.
Men hvis der var ram fejl, burde den så ikke bippe??
Den siger ingenting overhovedet.
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2008 - 16:31 #8
Du har husket, at montere evt. P4 stik på bundkortet
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:32 #9
hvad er P4 stik?
Efter havd jeg kan se har jeg monteret alle de stik som sad på det gamle kort.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 16:36 #10
Jeg har lige set på billedet af kortet og jeg mener også at den kræver omtalte stik - soklen sidder helt over ved parallelporten ved siden af nogle katalysatorer
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 16:37 #11
Men jeg er ikke sikker, meget dårligt billede
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:38 #12
Grafikkortet skal ikke have ekstra strøm. Jeg kan ihverftald ikke sætte noget i det
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2008 - 16:39 #13
katalysatorer=elektrolytkondensatorer
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2008 - 16:40 #14
P4 stikket er et 4 polet stik, der bruges til cpuèn, uden den intet signal. Stikket skal sidde i nærheden af cpu.
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:42 #15
Mener du fra strøm forsyningen? Der er sådan et 4 polet stik
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:44 #16
kan se i manualen at der står jeg skal tilslutte et ATX 12V connector i det stik i omtaler
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 16:54 #17
Er der andet jeg skal tjekke inden jeg piller det hele ud og sætter det nye i?? igen igen
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 17:25 #18
Du skal jo ikke pille noget ud du skal blot montere den 12 volt ledning
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 20:44 #19
Jeg havde jo det gamle bundkort osv sidden i mit tower. så skulle pille det hele ud når jeg skulle forsøge på at få det til at virke.
men nu virker det, manglede bare det dumme lille 12v stik. og så skulle windows åbenbart reperares. Den må have slettet nogle styrefiler eller sådan noget.
Så mange tak for hjælpen folkens.
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 20:46 #20
øhm.. hvorfor gav den mig selv point.. ville jo give jer nogle..
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2008 - 20:52 #21
Det gjorde den fordi du accepterede dit eget svar, som var eneste der var lagt.
Du kan oprette et nyt spørgsmål i denne kategori med overskriften:
Point til Helgec og Peet49

Og dette indhold:
http://www.eksperten.dk/spm/814314

Så venter du på at de ligger svar, hvorefter du accepterer deres svar.
Du er hverken den første eller sidste herinde der laver den fejl. ;-)
Avatar billede m-meisner Nybegynder
12. januar 2008 - 21:07 #22
tak for hjælpen