Avatar billede Douink Novice
12. januar 2008 - 07:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Diskette Disk TIl F6 WinXP Install

Hej

Jeg har problemer med at finde driverne til "ICH9 6 Port SATA AHCI Controller - 2922"
En sata controler der sidder på mit bundkort. Jeg skal bruge de små driver filer til at smide på en diskette, så jeg kan trykke F6 under windows XP instalations start.

Jeg har selv driveren i en stor .exe fil der kom sammen med bundkortet. kan man udparke sådan en exe fil og derefter lige nuppe "ICH9 6 Port SATA AHCI Controller - 2922"

Jeg har lagt filen her hvis nogen kan få den ud af filen for mig.
http://www.m-w-b.dk/IntelChipset.rar

Kan nogen hjælpe mig? Jeg håber virkeligt der er en der kan.

Med Venlig Hilsen

Douink
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 08:41 #1
Hvad hedder dit budkort ??
Avatar billede Douink Novice
12. januar 2008 - 17:44 #2
Hej igen!
Computeren er en "Medion Akoya MD 8828" fra Aldi. (Derfor er næsten alle links på google på tysk) Jeg kan nada tysk :-(

Bundkordtet er en "OEM MSI MS-7502"

Og som før nævnt så bruge den "ICH9 6 Port SATA AHCI Controller - 2922" driver til at styre sata controllerne i Vista.

Filen her: http://www.m-w-b.dk/IntelChipset.rar er Chipset driverne. De er bare pakket i en IntelChipset.exe som jeg ikke kan putte på en diskette og bruge under XP CD instalationen. :-(

Håber det hjalp lidt på vej. Jeg er ude hvor jeg ikke kan bunde nu. så håber der er en ekspert der vil slå på tråden :-)

Med Venlig Hilsen

Douink
Avatar billede kfz Nybegynder
12. januar 2008 - 23:27 #3
når bundkortet har ICH9 chip, så er det ikke nødvendigt at have en sata driver under install. Har du forsøgt at lave en install?

Har selv haft flere bundkort med ICH chip's, og har aldrig skulle bruge sata driver.
Avatar billede Douink Novice
13. januar 2008 - 04:19 #4
Jeg har fundet løsningen.

kfz. det er fordi din bios sørger for sata driverne. det gjorde mn desvære ikke. og 16timer af mit liv er gået med problemet :-)

Men jeg fandt selv løsningen
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 07:14 #5
Og hvad var løsningen??
Avatar billede kfz Nybegynder
13. januar 2008 - 09:53 #6
rettere min ICH chip sørger for driveren, og det burde din også gøre.
Avatar billede hippie-ib Nybegynder
14. januar 2008 - 16:39 #7
Hej jeg syntes ikke rigtig jeg kunne få det der winfuture xp iso builder til at virker, så måtte tage den dyre vej for at få min op og køre som sata og købe et eksternt diskette drev, men det virker nu og tak for den gode hjælp på tråden... selvom jeg nu inden jeg fandt ud af det med sata driveren, havde sat den til at køre IDE hvilket også er en mulighed...
Avatar billede Douink Novice
17. januar 2008 - 02:14 #8
Løsningen var Sata driverne lagt ind på XP CDen. og det brugt jeg  winfuture xp iso builder. Under fane 6 er der mulighed for at tilføje dine boot floppy driver. så floppy forbliver fortid på min comp :-)

winfuture xp iso builder kan tilføje SP2 alle nyeste driver mm til din xp CD
+din cdkye og alle info til xp install. så xp install ikke stopper før du er på skrivebordet. abselut et "winfuture xp iso builder" søg på google værdigt.
Mange tak alle hjælper.
Til Hippie-ib prøv programmet NLITE så: http://www.nliteos.com/
Winfuture XP er her: http://www.winfuture.de/ under download menuen

God luck with it..
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 07:24 #9
" så floppy forbliver fortid på min comp :-)"  Fik du ikke filen som en selvudpakkende floppy ??
Avatar billede Douink Novice
18. januar 2008 - 01:45 #10
Jo. så pakkede jeg den ud i en mappe. og winfurure tager så alt hvad der er i den mappe og sætter det ind i XP CDen
var det forklaring nok?

Venlig Hilsen

Douink
Avatar billede Douink Novice
18. januar 2008 - 01:46 #11
under 6. fane i winfuture. der bliver sata driverne lagt ind
Avatar billede hippie-ib Nybegynder
18. januar 2008 - 16:29 #12
til jer allesammen tak for svarende. det er rart at der er nogle der har ens svar engang iméllem. Jeg fik det også til at køre ved hjælp af winfuture, dog først efter 10 forsøg, men var fordi den ikke rigtigt ville pakke det ordentligt så der manglede vidst et par filer...
Avatar billede Douink Novice
01. februar 2008 - 03:24 #13
fedt hippie-ib....
nice linket hjalp dig. kan du ikke give mig noget kama så... mangler det kan jeg se. men ved ikke hvad det bruges til. :-)