Avatar billede weblance Nybegynder
11. januar 2008 - 23:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg den korrekte PageRank?

Jeg har installeret Foofle's Toolbar hvor man kan se sidernes PR. Så har jeg prøvet denne: www.page-rank-calculator.com

Så er mit spørgsmål: hvem giver den mest rigtige PR? Page-rank-calculator.com giver oftest en højere PR end google's toolbar.
Avatar billede weblance Nybegynder
12. januar 2008 - 08:56 #1
Skal nok lige rette "Foofle's" til Google's :$
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2008 - 09:02 #2
Jeg er ret sikker på at du kan stole mest på Google Toolbars PageRank - det er trods alt deres udregning. Når det så er sagt, så husk at du ikke kan bruge PageRank til særlig meget.
Avatar billede madx Nybegynder
12. januar 2008 - 10:28 #3
PageRank som du ser i toolbaren er en tegneserie-udgave af det rette pagerank.

Den reelle pagerank er et tal mellem meget lille og meget stort (f.eks. 0,003 og 5720000), ikke ml. 0 - 10. Så det du ser er i bedste fald blot vejledende.

Næste ting er så¨, at det du ser ml. 0 og 10, er den øjebliksværdi Google ser ca. hver 3. måned, som er den periode der går fra den ene opdatering til den anden. Cirka.

Med andre ord kan den reelle pagerank være en helt anden end den du ser.

Så forløbet er: Først skal pagerank beregnes (det er en løbende proces), så opdateres pagerank for sitet, værdien ekporteres til "toolbar-serveren" og så ser du værdien. Så det er altid historiske data du kigger på i toolbaren.

Skal du endelig have noget der ligner, så søg på pagerank prediction
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=pagerank+prediction

Der er nærmest en hel industri, der knokler med at forsøge at forudsige pagarank og som du kan blive klog på - eller det modsatte

Uanset din interesse for Pagerank, så husk at den idag ikke har den værdi som den havde engang og andre hovedparametre er vigtigere,

Men glemme den, skal du nu nok heller ikke ;-)

Endeligt svar er - at der aldrig findes en realtids pagerank, at google's er bedste bud, at diverse værktøjer kan bidrage til indsigt men at det altid er dine ranks der er bedste signal på om du bevæger der i rigtige retning.
Avatar billede weblance Nybegynder
07. marts 2008 - 21:41 #4
Takker!