Avatar billede tommyf Nybegynder
11. januar 2008 - 22:28 Der er 1 løsning

Problemer med tegnsæt

Jeg har et problem med min MySQL database. Hver gang jeg sætter tekst ind, så retter den ø til o. Det samme er tilfældet med resten af de danske specialtegn.

Jeg bruger SQL-front til at tilgå databasen hjemmefra og har gjort det i flere år. Hvorfor pludselig den ændring og hvad kan det skyldes?

Jeg har søgt her på EXP og kan se, at det normal hjælper at skifte mellem UTF8 og Latin1. Det har bare ikke løst problemet i mit tilfælde.

Problemet kommer både med mine nye tabeller og de gamle tabeller, som har været i brug i årevis. Det er mega frustrerende, ikke at kunne opdatere sine databaser, så håber der sidder et ultra klogt hovede et sted derude :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. januar 2008 - 10:00 #1
Det var SQL-Front der også skulle indstilles med tegnsæt... ikke selve databasen. :)