Avatar billede thettothej Nybegynder
11. januar 2008 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Script, som kan scrolle en GIF (ver.2)

Hej igen

Jeg er ny herinde, men har ofte læst med :-) Grunden til dette version 2-indlæg er, at jeg kom til at give en anden point, da jeg ikke vidste præcist, hvordan det system fungerede. Beklager.

Mit oprindelige indlæg starter efter linjen nedenfor - her er hvad vi kom frem til i sidste indlæg - håber folk kan forstå, hvad jeg mener.

http://www.eksperten.dk/spm/814055
________________________________

Jeg sidder med en opgave, jeg skal have løst - er ikke helt på bar bund, men så godt som, vil jeg sige.

http://www.quirksmode.org/js/layerscroll.html

Ovenstående link beskriver mere eller mindre det, jeg søger. Hvis I klikker ind og begynder at scrolle ned, vil I opdage, at menuen følger med ned og ligeledes følger med op til sin oprindelige position, når man scroller op igen.

Jeg har indtryk af, at den kode derinde (som iøvrigt forklarer hvordan det virker) er alt for omfattende til den ene opgave, jeg skal have løst. Jeg søger blot et script, som kan få en gif til at følge med ned og igen følge med op til oprindelig position, når man scroller op til top igen. På ovenstående link er der tale om en helt menu, hvilket jeg slet ikke har brug for.

Jeg kunne forestille mig, at det var lavet før, men jeg har googlet på livet løs, og det tætteste jeg kom, var det på ovenstående link.

Håber I kan hjælpe mig!

På forhånd mange tak!
Avatar billede fant0mas Nybegynder
12. januar 2008 - 08:15 #1
Tror den kan klares udelukkende i css.
Se her:
http://www.version2.dk/artikel/2200
Avatar billede thettothej Nybegynder
12. januar 2008 - 14:00 #2
Nej, det fungerer heller ikke - det er samme princip som den post, jeg fik i ovenstående eksperten-link.

Funktionen findes hos just-eat.dk fx - deres kurv ude i højre side, som følger med ned. Jeg har også fået scriptet til at virke efterhånden, men nu vil den udbyderens cmssystem bare ikke æde javascriptet. Typisk! :-(

Men jeg takker for hjælpen! :-)
Avatar billede thettothej Nybegynder
12. marts 2008 - 15:25 #3
lukning