Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 18:35 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte windows, følgende fejl

Jeg kan ikke komme ind i Windows. Hverken Safe Mode eller noget som helst. Jeg har forsøgt at formatere, men her kommer den også op med følgende fejl:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disablo BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable componenets, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then Selecet Safe Mode

Tech. Information:

*** STOP: 0x0000000A (0x00287F14, 0X00000002, 0X00000000, 0X8011FA4

Hurtigt svar udbedes
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 18:41 #1
Jeg har ikke installeret noget nyt hardware eller software
10. januar 2008 - 18:41 #2
... ved hvilket punkt i fuld formatering går det galt ?

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:03 #3
Giv disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
BEMÆRK!! duer ikke hvis du har recovery partition på disken
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:12 #4
helgec den må du forklare yderligere. Jeg ved ikke om jeg har recovery partition på disken, jeg tvivler kraftigt. Den er aldrig blevet formateret siden køb
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:17 #5
Er det en bærbar?
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:19 #6
Ja det er en bærbar
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:30 #7
Så har du nok en recovery partition - alder?? fabrikat??
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:31 #8
Fujitsu Siemens 2 år
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:36 #9
Vinduet:

Windows XP Professional Setup

Please Wait while Setup formats the partition
C: Partition1 [NTFS]      76317 MB < 76054 MB free>
on 76317 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on iaStor [MBR]

Setup is formatting...

kan GODT gennemføres til 100%

Den går ind i: Please wait while Setuip copies files to the windows installation folders.
This might take several minutes to complete.

Her stopper den dog og kommer med følgdende meddelse:
Setup cannot copy the file: usrv80a.dll
to retry press ENTER

if you are installing from a CD, make sure the Windows XP CD is in the CD-ROM drive.

To ship this file, press ESC

CAUUTION: If you skip this file, setup may not complete and Windows XP may not work properly

To quit setup press F3
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:37 #10
Har du prøvet at starte op i fejlsikret (F8)
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:38 #11
Efter jeg har prøvet retry 3 gange kommer en ny fejlmeddelse: PFN_LIST_CORRUPT
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:39 #12
helgec ikke muligt. Nu siger den også jeg mangler NTLDR
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:40 #13
Prøv at downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimages) boot op på cdèn  så kan vi se om du har en recovery partition
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:42 #14
Når du har bootet op gå så frem efter guiden på http://www.helgec.dk/gparted.html og meld tilbage hvad du ser
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:43 #15
haha jeg idiot.. Har sagt den skal installere, ikke slette partition
Avatar billede vizion Nybegynder
10. januar 2008 - 19:44 #16
jeg prøver lige noget, ellers går jeg frem efter dine links
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2008 - 20:26 #17
"Her stopper den dog og kommer med følgdende meddelse:
Setup cannot copy the file: usrv80a.dll
to retry press ENTER"
Det kunne kun muligvis være en miniridse eller fedtplet på din winCD.
Det med miniridsen skete for mig, med en lignende meddelelse. Satte en
anden winCD i, og det kørte uden problemer. Prøv en anden winCD, eller
vask den du har i lunkent opvaskevand. Det er da et forsøg værd.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 08:52 #18
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=23&l4=0&model=158&modelmenu=1

jeg har lige rodet med et asus bunkort p5ad2 deluxe der altid har haft den mærkelige fejl IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL . midt under installationen kunne den genstarte med denne blå skærm.

dette bundkort var det første med både ide og sata drev implementeret altså man kunne vælge om man ville bruge ide drev eller sata. (brede kabler eller de tynde røde)

jeg kan ligeså godt afsløre at det var ide drevet eller de kabler man benytter der lavede halløjet for efter jeg skiftede hans ide harddisk + cdrom drev ud med sata drev har den ikke genstartet siden. den kunne pludselig ikke starte op mere så der var ingen anden løsning.

der er åbenbart nogle indbyggede konflikter når man bruger ide kabler på den slags bundkort.

giver det dig en ide eller kan du bruge det til noget så værsgo.

ingen point til mig.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2008 - 14:29 #19
Hvordan gik det?
Avatar billede vizion Nybegynder
14. januar 2008 - 13:12 #20
Jeg er lige begyndt igen nu
Avatar billede vizion Nybegynder
14. januar 2008 - 13:56 #21
Jeg springer ned og køber nogle brænde cd'er, så prøver jeg det.. Hjalp ikke at rense xp cd
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 19:09 #22
Hvordan brænder man som bootimage?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2008 - 19:28 #23
Det gør man f.eks. med Nero Express (jeg har recept hvis nødvendig) eller
med freeware programmet CD burner: http://www.cdburnerxp.se/download.php?latest
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 19:28 #24
Det skal ned på basalt niveau. Jeg har Nero.

Skal jeg pakke filen ud, eller brænde direkte?

Under hvad skal jeg brænde?
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 19:33 #25
Jeg har prøvet at brænde med nero, men når jeg booter fra CD, så kommer der bare sort skærm op
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2008 - 19:39 #26
Her er recepten:
Brænde Isofil til bootfil.
Nero Express, nederst
Image,project,copy. Klik.

I højre side, for neden: disk image or saved project. Klik.
Forneden i filtype, skiftes til: image files (*.nrg;*.iso;*.cue;*.img) Klik.
Så peger du med musen på din Iso fil og klikker.
Navnet på Iso filen vil så stå i "filnavn", som ellers var blankt.
Nero vil så automatisk skifte til den side du kan brænde fra
Og så er du klar til at brænde din bootfil.

Hvis du vil sikre dig, at brædingen er vellykket, så sæt flueben
i det lille felt forneden, hvor der står:
"Verify data on disc after burning".
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 19:56 #27
Okay hva så derefter? Nu har jeg fået det til at virke
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 19:56 #28
"Og så er du klar til at brænde din bootfil" ISO fil
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 19:59 #29
Så starter du med at læse de 2 sidste linier i guiden, det der står med fede typer
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:02 #30
yes I am on it
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:02 #31
er igang med det nu
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:02 #32
"Når du har bootet op gå så frem efter guiden på http://www.helgec.dk/gparted.html og meld tilbage hvad du ser"
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:06 #33
Nu kommer hvad jeg ser:

har skrevet gparted og trykket enter.

Partition: /dev/sda1 (advarselsmærke - udråbstegn i gul trekant) filesystem: ntfs mountpoint: /mnt/sda1 Size: 68,36 GiB (intet i used eller unused) flags: boot

Partition: /dev/sda2 (ingen advarsel) filesystem: extended mountpoint: intet Size: 6,17 GiB flags: iba

underdel af partition 2:

Partition: /dev/sda5 (advarselsmærke) filesystem: unknown mountpoint: /mnt/sda5 6,27 GiB iba
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:10 #34
højreklik - delete?
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:25 #35
http://www.helgec.dk/gparted.html

når jeg går fremefter den og trykker på resize/move på min partition - den på 68,36 (største) GiB kommer jeg ind på Resize/move.

Her er minimum Size: 70002MiB og maximum Size: 70002 MiB -> ens
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 20:39 #36
Jeg giver den killdisk lige nu
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 20:53 #37
Det vil jo nok vare lidt før DK bliver verdens førende IT nation som statsministeren så brændende ønsker
Avatar billede vizion Nybegynder
15. januar 2008 - 22:32 #38
Jeg har kørt killdisk, men den har stadig problemer med at kopiere filer. jeg har forstået det med at brænde, så hvis du har nogle smarte programmer, så er jeg klar på et forsøg da. Har insert og killdisk liggende brændt og virker.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 00:54 #39
Bare fordi jeg er nysgerrig, hvad i alverden laver du dog?
Hvis du har kørt Killdisk på din HD - altså overskrevet hele disken, har du
ikke længere brug for hverken Killdisk, Insert eller smarte programmer.
Ud fra det du selv skriver, har du nu en helt tom HD, og så er det eneste du
har brug for, en WinCD, og det har du selvfølgelig. Og så er det bare at gå i
gang med at installere windows. Kan du ikke det, har du hardware fejl
Avatar billede vizion Nybegynder
16. januar 2008 - 08:59 #40
Okay pis.. Så er det hardwarefejl. helgec skriv lige et svar

tak jasveg, helgec og treatmenice
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 09:08 #41
Glem alt om mig, jeg vil sætte mig hen i en krog og flå de sidste 11 hår af hovedet
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 13:41 #42
OK. Jeg vil lige til slut opfordre dig til, at se kommentarerne igennem.
For mig ligner det mere en udveksling af kommentare end en kommunikation.
Se f.eks tidsforskellen her: helgec 10/01-2008 19:42:08 og din respons
vision 15/01-2008 20:06:06 Man kan ikke kommunikere på den måde, og den/de
som forsøger at hjælpe, taber tålmodigheden.
Avatar billede vizion Nybegynder
16. januar 2008 - 15:37 #43
Ja jeg beklager, var igang med at flytte og som altid var der problemer med internet i den nye lejlighed.

Det vil jeg kraftigt huske
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 15:43 #44
OK:)
Avatar billede vizion Nybegynder
16. januar 2008 - 15:46 #45
en eller anden skriv et svar så :)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 15:52 #46
Hvis helgec ikke vil have point, så skriver du selv et svar, som accepterer.
Avatar billede vizion Nybegynder
16. januar 2008 - 17:54 #47
ah okay, meget at lære I see
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 18:17 #48
For at jeg ikke skal blive misforstået. Når en bruger ikke ønsker point, er det
helt i orden, som du gør, at tilbyde point til andre. Men da hverken treatmenice
eller jeg selv ønsker point, så er der kun dig selv tilbage. Det er kun derfor,
at du er nød til at lægge et svar, altså du skal markere "svar" ude til venstre.
Et svar kan være hvad som helst som f.eks en stjerne * eller :) mm.
Avatar billede vizion Nybegynder
16. januar 2008 - 19:01 #49
ahh glimrende. :)