Avatar billede weblance Nybegynder
07. januar 2008 - 16:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Et SEO spørgsmål

Jeg har sitet faeroerne.dk og tænkte på at skrive "Færøerne" på forskellige sprog og hvae det på én linie nederst på siden. Tanken med det er at "fange" så mange som muligt der søger på Færøerne, også på andre sprog.

Men har det overhoved nogen virkning eller vil google og andre søgemaskiner betragte det som spam?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2008 - 17:00 #1
Jeg tvivler på at det vil blive opfatet som spam, og jeg tvivler også på at virkningen vil være den store.

jeg ville gøre det at jeg lavede en side pr. væsentligt sprog og så linkede til disse sider fra den linie du laver nederst.

Hver side ville selvfølgelig have order Færøerne på det respektive sprog som overskrift og en optimeret tekst på sprogte neden under der skrev om de smukke øer. Denne metode giver en legitim undskyldning for at have ordene stående nederst på siden og den giver søgemaskinen noget indhold der passer til søgeordet og dermed er det ikke spam

Hvis du har særlige områder hvorfra Færøerne får mange turister kunne man overveje at lave et separat site på sproget og evt placeret på en server i det pågældende land.
Avatar billede weblance Nybegynder
07. januar 2008 - 17:16 #2
Takker for svar!