Avatar billede ccholm Nybegynder
06. januar 2008 - 20:31 Der er 3 kommentarer

validering af gyldige hjemmeside

Findes der en løsning hvor jeg kan bestemme hvilken hjemme sider der må besøges.
Det som jeg søger er at jeg kan lave en positiv liste med hjemmesider som mine børn kan besøge. jeg har oprette et WiFi som de kun kan koble på. Nu  mangler jeg bare at kontroller hvor de kan komme og hvilken services som der skal åbnes for, og logge alt trafikken.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. januar 2008 - 20:46 #1
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 20:57 #2
Øh, hvorfor? Er det efter terrorlovgivningen eller bare almindelig forældre-mistænkelig omsorg? Hvis det er det sidste ville jeg følge de kloge og bare tage en fornuftig snak omkring internettets brug.

Syntes du skulle tage et kig her: http://mr.medieraadet.dk/ og her: http://www.boernogkultur.dk/index.aspx?id=63db1b45-b3c0-4fe1-8e9a-3e2fcfd12b30

Log du bare løs, og bliv mere rundtosset end du må være.

Lav også en liste med ord de ikke må søge på. Men start med at afsætte de næste fem til seks sommerferier til det, og køb en kæmpe server til det hele.

Hvis det er efter terrorlovgivningen behøver du ikke foretage dig noget, det klarer PET.

Næ, lad børnene bruge internettet, lær dem at sige til hvis der er noget de syntes er forkert, og sæt dig selv lidt ind i sagerne så du forstår hvad de snakker om.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 21:00 #3
Husk på at tillid giver tryghed til at sige til i tide.