Avatar billede krall Nybegynder
04. januar 2008 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Drill Down" effekt i excel

Hejsa,

skal lave drill-down mulighed i excel, men er blank for ideer.

Har et data sæt som dette;
Prod.Niv1    Prod.Niv2    Prod.Niv3
Type A            Variant 1    Prod.nr1
                        Prod.nr2
            Variant 2    Prod.nr3
                        Prod.nr4
                        Prod.nr5
Type B            Variant 3    Prod.nr6
                        Prod.nr7
            Variant 4    Prod.nr8
                        Prod.nr9

dvs. at brugeren skal kunne vælge først Prod.Niv1 (i drop-down) og alt efter valg får brugeren så kun relevant niveau 2 (i drop down)(eks. vælges Type A skal kun kunne se Variant 1+2). Og det samme ved valg af produktniv.2 og dermed produktnummer.

Og pivot kan desværre ikke bruges som brugerflade da jeg skal have flere linier med disse kriterier og brugerne kan ikke betjene en pivot.

Håber i kan hjælpe

mvh

Michael
Avatar billede excelent Ekspert
04. januar 2008 - 11:16 #1
måske noget i denne stil, skal dog udvides lidt

http://pmexcelent.dk/Val2.xls
Avatar billede excelent Ekspert
04. januar 2008 - 11:57 #2
Avatar billede krall Nybegynder
07. januar 2008 - 22:38 #3
takker for input - har dog rodet lidt med det og løsningen holder desværre ikke på større datasæt - jeg har 20 Niveau 1, 500 niveau 2 og 1400 antal produktnumre. Problemet opstår på niveau 2 idet det kræver 500 navngivne områder osv....

Tænker om man kan vælge en drp down som aktiverer en macro (så kan drop-down vælge fra validering og så aktivere en pivottabel som kan så kan trække fra...)

Andre gode ideer?
Avatar billede excelent Ekspert
08. januar 2008 - 10:06 #4
Har du mulighed for at sende filen, så var det nok lettere
at finde alternative løsninger.
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
21. januar 2008 - 19:04 #5
*
Avatar billede guro82 Nybegynder
09. november 2008 - 13:05 #6
Hei.

Noen fornuftig løsning som ble funnet på dette problemet? Sitter og forsøker å løse det samme nå.
Avatar billede excelent Ekspert
09. november 2008 - 14:00 #7
nej men læg en mailadresse, så kan jeg sende en fil du kan bygge videre på
Avatar billede guro82 Nybegynder
09. november 2008 - 15:23 #8
Hadde jeg satt stor pris på. Du kan benytte mailadressen: gurogj@hotmail.com

På forhånd takk for hjelpen:)