Avatar billede xited Praktikant
31. december 2007 - 00:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Projektor til omkring 6000 - Hvad skal jeg vælge?

Jeg har omkring 6000 til en projektor. (Jeg har mere, men vil ikke give en halv arm for en projektor...)

Hvad skal jeg vælge - også med hensyn til driftsudgifter... Er en dyrere projektorer billigere i drift? (Ny lampe, mv...)

Jeg skal bruge det i min lejlighed, hvor projektoren skal stå skævt for lærredet, på grund af indretningen - er det et problem? (er det noget, ikke alle projektorer kan håndtere?)

Det med "skævhed", er det keystone?

...og så kan den jo hellere ikke blive lydløs nok...! :)

Hvad med denne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260373
Vertikal keystone korrection:     -16 / +16
Jeg har iøvrigt haft kig på dette lærred:

http://elav.dk/eshop/index.asp?PRO_ID=97592

Hvilke specs er relevante?
Avatar billede hojben Novice
31. december 2007 - 16:11 #1
Den projektor ser rimelig interessant ud. :) Keystone er skævheden som du kan rette op på. Jeg ved godt nok ikke hvorfor den er der, da de jo bare fra start af kunne sørge for at at den stod lige ;)

Om de dyre projektorere er dyrere end de billige i drift tvivler jeg på, men jeg slog lige en ny lampe op til den du har kig på og selve lampen!!!! koster 3789,- (til min egen skal jeg af med over 5000,-!!!)

Mht. placeringen så vil det se "sjovt" ud hvis du stiller den skævt (tror jeg) så hvorfor ikke bare smide den op i loftet? Jeg har fastgjort min med et hulbånd og 2 skruer og ledningerne ligger i en lille kabelbakke. alt sammen koster max 20,- ;)

Jeg bruger selv min væg som lærred men jeg har også en lang stue :)
Avatar billede xited Praktikant
31. december 2007 - 17:16 #2
Hvorfor vil det se "sjovt" ud?

Jeg har ikke mulighed for at skrue den i loftet, og kabeltrækket ville også blive besværligt.

Hvor stor en vinkel kan keystone rette op på? (Der er 3 meter til lærredet, og den kommer til at stå 1 meter til højre for centrum af lærredet) altså med en vinkel på omkring 20 grader.
Avatar billede hojben Novice
31. december 2007 - 17:59 #3
prøv at lyse med en lygte skråt op ad en væg så vil du se det "sjove" men hvis det kun er 20 grader tror jeg ikke det blir så slemt.

kan ikke lige gennemskue hvor stor vinklen keystone kan rette op på men kan ikke forestile mig at det ikke kunne lade sig gøre.

ja kabeltrækket er noget skidt! men kan lade sig gøre :) kostede mig et vga kabel på 10 meter hen over loftet, ned ad væggen og langs muren..
Avatar billede xited Praktikant
01. januar 2008 - 17:08 #4
Jeg har læst lidt, og må sige at jeg hælder til en LCD istedet...

http://www.best-seat.dk/content.88.249.247

Hvad med denne:

http://www.best-seat.dk/content.88.249.247
Avatar billede xited Praktikant
01. januar 2008 - 18:23 #5
Avatar billede xited Praktikant
01. januar 2008 - 18:24 #6
Eller denne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379291

Tror det er en af de 2 jeg ender med at købe...
Avatar billede xited Praktikant
16. januar 2008 - 10:07 #7
Jeg endte med at købe en Sony VPL-AW15...

Vil du have point?
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2008 - 12:21 #8
nej smid du bare selv svar :)