Avatar billede mk281177 Nybegynder
29. december 2007 - 14:24 Der er 6 kommentarer

Email/kontakt form

Hej

Jeg er ved at lave min personlige hjemmeside og vil godt have at folk skal kunne sende email til hvert medlem af familien. Jeg kan godt lave en basis email form til at sende mail men jeg vil godt have noget lidt specielt som jeg har brug for hjælp til. Det jeg godt vil have er:

Radioknap til hvert medlem af familien, samt en til familien som helhed hvis personen der skriver vil skrive til hele familien (vi er 4 i familien). Den radioknap som er markeret er den person mailen bliver sendt til. Mailadresserne skal være skjult så de ikke kan opsnappes til spam. Der skal være et felt til emne og til selve beskeden og så naturligvis en "send" knap.

Håber det er noget som der er nogen der kan hjælpe mig med.

Hilsen

Michael
Avatar billede public2 Nybegynder
29. december 2007 - 14:36 #1
Hvilket sprog er det du bygger hjemmesiden i?

For hvis det er ASP så vil jeg anbefale dig at bruge CDONTS komponenten til, at sende dine E-mails...

Så er det muligt at lave dine funktioner ved f.eks. at udtrække familiemedlemmerne fra en database med deres E-mail adresser, uden at E-mail adresserne bliver listet.

Så har dine medlemmer også mulighed for at redigere i deres E-mail adresser (eller navn hvis det skulle blive aktuelt).
Avatar billede roenving Novice
29. december 2007 - 14:38 #2
Hvordan sender du mails ?-)

-- er det via en formmail-ting, skal du sikre dig, at du har lov til at sende flere ...

-- og ellers kan det laves på adskillige måder afhængig af, hvordan mails bliver sendt !-)
Avatar billede mk281177 Nybegynder
29. december 2007 - 17:54 #3
Hej

Jeg laver siden i css/html. Og hvis det skulle være så i PHP. Jeg sender mail via formmail.....

Hvis der var nogen der kunne skrive koden til det jeg ønsker ville jeg da blive super glad.

Hilsen

Michael
Avatar billede roenving Novice
30. december 2007 - 12:04 #4
Har du lov til at bruge formmailen til at sende til flere og må du evt. sende ud fra domænet ?-)

-- prøv at vise et eksempel på det formmailscript, din udbyder stiller til rådighed, så kan vi sikkert hjælpe dig med at tilpasse det !-)

PS. Hvis alle mailadresser ligger i samme domæne, har det en stor betydning, så det må du også lige fortælle !o]
Avatar billede mk281177 Nybegynder
30. december 2007 - 18:00 #5
Hej

Den formmail jeg bruger er en clon af Matt Wright's FormMail. Jeg må godt sende ud fra domænet, og jeg må gerne sende til flere. Alle mailadresser ligger på samme domæne.

Selve scriptet ligger her http://kollerup.net/cgi-sys/FormMail.cgi

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Michael
Avatar billede roenving Novice
31. december 2007 - 02:57 #6
Hvordan ser eksemplet på html-koden ud ?-)