Avatar billede 46peter19 Nybegynder
28. december 2007 - 12:55 Der er 5 kommentarer

Flash Player fungerer ikke efter download på Vista Premium.

Min datter har Vista. Adobe Reader fungerer. Men under forsøg på download af Flash Player hvor ActiveX følger med ender det med at der ikke kommer det ventede billede med Gennemført nedenunder.Det ser ud som om at programmet prøver at komme frem to gange, men hvergang slettes det lynhurtigt. I kontrolpanelet kan man se at det er downloaded (helt eller delvist?)  men ikonet for FP har et rødt krydt øverst til højre.
Har via fejlfinding og råd på nettet. Har derfor været inde som administrator og forsøge at aktivere visse activeX arbejdsområder uden held. Kan heller ikke finde Marcromedia under windows/system32 hvor der måske skulle være ocx filer som skulle inaktiveres - skriver et af rådene. SublnACL r også forsøgt fundet uden held.
Hertil kommer der en besked om at der på www.adobe.com/go/getflashplayer  er en fejl på siden. Noget med en .dll  fil på linie 3-tusinde et eller andet ikke er godkendt.
Sikke et bøvl. Har selv XP derfungerer uden problemer.
Er der et råd som kan forstås af en ikke nørd som kan løse problemet.
Da problemet må være udbredt og ret så væsentligt håber jeg at der kommer et svar som kan hjælpe mig og mange andre..
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. december 2007 - 13:06 #1
Avatar billede heltfin Nybegynder
29. december 2007 - 08:18 #2
hent uinstalprogram fra www.adobe.com til Flash Player og så installere den igen bagefter så virker den en kendt fejl på vista
Avatar billede 46peter19 Nybegynder
29. december 2007 - 13:07 #3
Vista og Flash Player    gjorde som du skrev.  fandt uninstall og fik fjernet den ikke fungerende flash player.  geninstallerede så: men det hele gentog sig, blot med den forskil at den ikke først stoppede op og bad om at installere activeX.

Til heltfin:  Brugte din metode på min egen pc med XP uden problemer og fik nu den nyeste version af flash player på min.

MEN min datter med Vista har stadig ikke Flash Player.  Har forsøgt at sænke sikkerhedsniveauet i internetindstillinger aht brugen af activeX uden held.

Alle ting fungerer ellers uden problemer og hurtigt på min datters pc.

Måske er det mig der ikke er dygtig nok. Hvis problemet fortsætter, hvor kan man så indenfor en rimelig tid få ordnet det?    46peter19
29. december 2007 - 13:29 #4
Avatar billede heltfin Nybegynder
30. december 2007 - 06:43 #5
Before installing Flash Player, please check the following browser settings:

Internet Explorer ActiveX settings
Browser security settings should be chosen by you or by your system administrator. For single users who do not have an administrator, the Medium: Default Level allows you to view Flash content. For any Custom Level, ensure that both the "Download Signed ActiveX controls" and "Run ActiveX controls and plug-ins" options are set to "Prompt".

To change your security level:

Open Internet Explorer.
Choose Tools > Internet Options.
Select the Security tab.
Choose Internet.
Click Custom Level.
Ensure that the Download Signed ActiveX Controls option is set to Prompt.
Ensure that the Run ActiveX Controls And Plug-ins option is set to Prompt.
If you are having trouble installing, make sure that your Internet Explorer security level is not set to High or to a custom level that does not allow viewing of ActiveX controls.

hent den og læs
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_14157&sliceId=2

så burde det lykkedes