Avatar billede kilaasi Nybegynder
27. december 2007 - 22:14 Der er 4 kommentarer

Indikator for lyd- og lysstyrke vises ikke på skærmen

Efter en ny installation af XP kan jeg ikke længere se den grønne indikator på skærmen når jeg taster en af følgende:

Fn+lyd op,
Fn+lyd ned,
Fn+lyd sluk/tænd,
Fn+lysstyrke op,
Fn+lysstyrke ned.

Fn er genvejstasten til nogle forskellige funktioner.

Jeg har fundet ud af, at det er den XP installations skive jeg har som mangler et eller andet eller ikke lige kan finde ud af at installere den funktionalitet.
Har nemlig prøvet en anden XP skive som ikke har den problem, men bruger den ikke selv pga. igen et større problem ved den.

Jeg håber der er nogen derude der ved hvilken software stump jeg mangler for at få det til at fungere igen.
(Og det er ikke audio eller skærm drivere jeg mangler)
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2007 - 22:31 #1
Hvad hedder din bærebar pc ? - navn og type nummer!
Har du installeret bundkortdriverne ?
Dvs. chipset, touchpad, cardreader, webcam, easybottens osv osv.
Ved ikke hvad din maskine hedder, men når f.eks XP er installeret, så installere man alt bundkort cd/dvd`en indhold.
Hvis ikke du har en sådan cd, så gå ind på producentens hjemmeside og hen disse drivere.
Avatar billede kilaasi Nybegynder
27. december 2007 - 23:35 #2
Zepto Znote 6314W Power

Har installeret alle drivere fra den medføgende DVD. Prøvet Zepto's sidste drivere fra deres hjemmeside. Har brugt www.drivershq.com og enda opdateret BIOS'en til den sidste version. Og for at være grundig har jeg haft kontakt med Zepto's service teknikere, men mærkeligt nok kender de ikke noget til problemet og ikke kan hjælpe mig.

Men som sagt har jeg fundet ud af det er noget der allerede ligger i en Windows OS installation, som jeg bare skal finde ud af hvad det er og hvordan jeg skal installere finde og det.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2007 - 09:37 #3
Kender ikke lige Zepto FN key, men skal den ikke aktiveres/deaktiveres ved brug af f.eks: Fn + Num Lock key.?
(eller aktivere de kun dit nummeriske tastatur ? )

Ellers prøv lige at installere chipset driveren igen
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6314W/Trusted_Drivers/XP/

Har du opdateret Windows XP med updates - incl. service pack 2 og de ca. 95 opdateringer fra win-update ?
Avatar billede kilaasi Nybegynder
28. december 2007 - 12:30 #4
Jeg har prøvet zepto's samtlige drivere, inklusiv trusted drivers.
FN+Genvejstast kan skrue op og ned som den skal, den mangler bare at vise den grønfarvede indikator på skærmen.

Har også service pack 2 samt alle de opdateringer den kan finde fra win-update.
Num lock key er kun til nummerisk tastatur.