Avatar billede anjensen1 Novice
27. december 2007 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samsung Syncmaster 940 NW -ingen billede

Hej, Julegaven kan ikke vise noget billede. Når skærmen bliver tændet tændes en blå diode som derefter blot står og blinker. Er dette normalt eller er den defekt?
Er der nogen der har en god idé?
pfh tak og God Jul
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:12 #1
er der en standby knap der skal trykkes på..?
Har du skiftet fra agp til dvi..?
HVis du har, så er det i windows, du skal ændre det, hvilken grafikkort har du..?
hvis du har flere skærme tilsluttet, så tag dem fra..og genstart med kun den nye skærm tilsluttet.
-
Avatar billede anjensen1 Novice
27. december 2007 - 15:51 #2
Hej, tak for din respons. Det er ikke min skærm, det er en i min udvidede familie som har fået skærmen ;)
Kan du uddybe det du skriver om 'skifte til dvi'?
Han har fortalt mig at der er en cd (drivers / firmware) med, og at de har kørt den cd. Skærmen er tilsluttet til pc'ens dvi stik. Er der en ændring der skal laves i windows?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 16:22 #3
har man et grafikkort, med 2 el. flere udgange, er det tit agp og dvi, og evt. vivo..(video in and out)
Agp er som regel blåt, og er det (gamle)`normale` skærmstik til skærmen.
Dvi(digital video input) er hvidt, mere firkantet, og virker til fladskærme.
-
Tit er der en omformer med, hvor man stikke sit dvi en en adapter, som konvertere til agp, og man kan så bruge " det gamle " alm. agp stik..(det blå).
--
Håber det ikke forvirrer mere end det gavner..O)
Avatar billede anjensen1 Novice
27. december 2007 - 16:48 #4
Tak, men dén del skulle være ok- Samsung-flad-skærmen er netop tilsluttet til det hvide dvi stik ;)
Dét der måske mangler er een opsætning inde i windows under 'Display' (skærme) -men er der noget dér eller i et andet opsætnings vindue i selve winXP, som skal ændres for at man kan bruge en fladskærm?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 16:54 #5
Det burde altså bare virke..
-
Hvad sker hvis begge skærme er tilslutet..?
-Jeg kan ikke leve uden 2 skærme..O)-
Avatar billede anjensen1 Novice
28. december 2007 - 10:21 #6
den er nok defekt.. :/
Det er surt for den er købt på nettet..
Tak for din indsats!
Godt nytår!
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2007 - 04:45 #7
tjek skærmens opdateringshastighed under windows...

højre klik på skrivebordet->egenskaber->fanebladet indstillinger->knappen avanceret
vælg fanebladet skærm og under skærmindstillinger finder du skærmens opdateringshastighed...

oplevede det samme ved skift af en crt-skærm til en fladskærm, hvor opdateringshastigheden stod forkert....
Avatar billede anjensen1 Novice
07. september 2010 - 14:45 #8
Ingen vil have point - Tak for hjælp!
Skærmen var defekt