Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. december 2007 - 12:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hauppauge TV Tuner hakker helt vildt

Fik et Hauppauge WinTV-HVR 900 (USB) TV tuner kort i julegave og har sat det i en PC med en P4 2,4 Ghz m. HyperThreading, 2 GB PC 3200 RAM, en relativ hurtig Seagate harddisk (60+ MB/s.) og
et NVIDIA GeForce 7600 GS m. 256 MB ram. Boxen kører Vista.

Når jeg forsøger at se en TV kanal (digital, den kunne ikke finde nogen analoge kanaler), så hakker både lyd og billede helt vildt, i hvert fald 2-3 gange pr. sek!

Har jeg fået en citron, eller skal man bare ikke forvente at en TV tuner til ca. Kr. 600 kan levere noget som helst.
Har totalt mistet respekten for Hauppauge! :(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. december 2007 - 12:04 #1
WinTV bruger mellem 6 og 12 % CPU.
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2007 - 12:05 #2
Kvalitet på billede afhænger af antennesignal.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. december 2007 - 12:07 #3
Hvilken tilstand kører usb-porten i?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. december 2007 - 12:12 #4
Kvaliteten af billedet er upåklagelig, den hakker bare.
Jeg kører USB 2.0
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. december 2007 - 12:13 #5
Prøver alligevel at skifte USB port.....ved jo aldrig...
Avatar billede jtth Nybegynder
25. december 2007 - 12:16 #6
Jeg bruger en lille compact USB DVBT digitaltuner, til ca. 250 Kr. Den hakker meget sjælden og med super kvalitet iøvrigt, så prisen bør ikke være noget problem.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. december 2007 - 12:17 #7
Findes der programmer som kan teste hastigheden på USB porten? Får ingen meddelelser om "USB port kører ved lavere hastighed.....forsøg at tilslut til anden port"...
Avatar billede thov Forsker
25. december 2007 - 15:09 #8
Billedet hakker fordi antennesignalet er for svagt. Det er nemlig forskellen på analog og digital modtagelse - hvor en analog sender vil vise et stabilt men grynet billede, vil en digital sender få tuneren til at slukke helt, derfor flimrer det.

Den lille 'strikkepind' som følger med en HVR-900 er ikke 5 potter p** værd - en ring-antenne med forstærker (100 kr. hos T. Hansen) er en brugbar løsning.
Avatar billede fuglen1 Novice
25. december 2007 - 22:59 #9
Hvordan er signalstatus.

Hakken i billedet kan betyde dårlig modtagelse eller forkert codec.
Jeg gætter på det første

Nu har jeg selv knap i knap 2 mdr brugt en hjemme lavet antenne til at modtage digital tv.
En simpel primitiv med et stykke antennekabel og et Cykel egeren i den anden ende.

Her billedet ikke hakket, men bare problemer med at holde signalet.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
27. december 2007 - 16:33 #10
Jeg siger mange tak for forslagene, med antennen ud af vinduet var der signal på og ingen hakken (det var ikke nok at stille den i vindueskarmen!).
Havde dog SÅ mange problemer med software og USB porte og andet, samt det faktum at en placering udenfor vinduet ikke holder, at jeg leverer tuneren tilbage. :(

Smid et svar, så I kan få nogle point for jeres gode forslag.
Avatar billede fuglen1 Novice
28. december 2007 - 23:57 #11
Hvis ikke du er tilfreds med den medfølgne software, kan du prøve noget andet.
feks Mediaportal

Mener os det kan optage med undertekster, hvis wintv2000 ikke kan.

For at kunne bruge en stueantenne skal du bo ret tæt på senderen og en antenneforstærker hjælper ikke, da den ikke forstærke et signal som ikke er der

en anden antenne kunnne være den her, hvis det er til indendøres brug
http://www.parabolshoppen.dk/shop/strong-srt-ant10-2065p.html

Dog tror jeg ikke at hvr900 sender 5 volt coax kablet.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. marts 2008 - 09:00 #12
Fik aldrig afleveret TV-tuneren, men valgte at købe ring-antennen hos THansen - det virker perfekt.

Smidt et par svar og få jeres point.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. marts 2008 - 13:30 #13
*
Lukker spørgsmålet igen.
Avatar billede thov Forsker
17. marts 2008 - 13:45 #14
Ok da, et svar :-)
Avatar billede fuglen1 Novice
17. marts 2008 - 13:50 #15
Godt du har fået det til virke
Hvad siger signal styrke med den nye antenne