Avatar billede thewizard Nybegynder
24. december 2007 - 09:44 Der er 4 kommentarer

Autoudførelse af data-lagring

Hej mestre!

Jeg sidder med et projekt som kræver autoudførelse af data-lagring, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre det.

Forestil jer en bank med 1000 kunder. Hver kunde har X antal kr. på bankkontoen, og de penge giver Y antal kr. i rente pr. minut. Hvor mange penge kunden får i renter, kommer an på hvor mange penge der er på kontoen.

Hvert minut skal renterne sættes ind på alle kontoer. Hvordan vil i gøre det automatisk?

SQL'en skal også automatisk kunne lægge noget data ind, ved et givent klokkeslæt. F.eks.:
Indsæt 1000 kr. på kundeID = 40, kl 8.42 d. 10-10-08.

Håber i kan hjælpe med spørgsmålet - det er lidt tuff. Skal siges at jeg naturligvis programmerer i php :).
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2007 - 16:46 #1
Der skal køre et program konstant og sætte penge ind på de rigtige tidspunkter.

PHP er næppe et godt valg sådan et program omend det principielt godt kunne laves
som PHP.

Logikken er i sig selv simpel nok:

uendelig løkke:
  vent indtil tid
  for alle konti
      indsæt relevant beløb

(vent indtil tid kunne erstattes af noget timer event driven, men ...)
Avatar billede thewizard Nybegynder
24. december 2007 - 19:25 #2
skriver fra iphone. :) ja det er også mine tanker. Men er der virkelig intet program som allerede er lavet til det formål?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2007 - 22:42 #3
Sådan noget tror jeg skal skræddersyes.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 04:39 #4
Tid at få afsluttet her ?