Avatar billede clausga Nybegynder
19. december 2007 - 19:23 Der er 2 kommentarer

Flere domæner

Hvis man nu har en www.side.dk, og man så også har nogle flere domæner fx. www.side1.dk osv som peger på www.side.dk, det er vel ikke noget problem for Google, jeg tænker på om man bliver straffet for det ?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 06:37 #1
Du bliver ikke umiddelbart straffet for at have flere domæner, der peger på din side. Jeg vil dog anbefale dig kun at satse på indeksering af det første domæne, da det kan betale sig at samle 'PageRank' på ét domæne. Altså med andre ord at samle alle inkomne links på det samme domæne, der vil give en bedre rangering.

Når jeg skriver at du ikke umiddelbart vil blive straffet er det netop ud fra ovenstående. Jeg ved ikke om Google vil opfatte det som 'spam' hvis du forsøger at få indekseret din side under en masse forskellige domæner, men i bedste fald, vil du altså måske få en masse middelmådige rangeringer i stedet for én god rangering med ét domænenavn.

Jeg bruger selv det du nævner med http://www.discountdomains.dk - hvor jeg har blandt andre discountdomaener.dk, discountdomain.dk og også discountdomæner.dk - alle med og uden bindestreger til at pege på http://www.discountdomains.dk.
Dette fungerer i mine øjne fint og siden rangerer da også ok.

De andre domæner bruger jeg så lidt mere til hvis folk taster forkert, husker adressen forkert og prøver sig frem osv :-)
Avatar billede madx Nybegynder
20. december 2007 - 09:04 #2
Når du arbejder med/tænker i SEO og søgemaskiner skal du tage udgangspunkt i grundreglen 1 side en url.

For hvert domæne du lader kigge i roden på din host opretter du et nyt domæne med indhold til Google. Google hader dobbelt content, specielt hvis den får indtryk af at blive snydt. Risikoen er at du bliver degraderet - og kommer du virkelig i fokus som domain-spammer ryger du ud manuelt. Så er det forfra...

Mange har flere domæner at årsager, der nævnes her. Her er risikoen er Google er usikker på hvilket domæne, der er det dominerende. Følg derfor grundreglen alligevel og håndtér de andre domæner f.eks. med redirect og/eller gennem Google Webmastertools hvor du fortæller hvad det dominerende domæne er.

Så svaret er; i grelle tilfælde kan/vil du blive hårdt straffet, i almindelig tilfælde kan der opstå usikkerhed og usikkerhed er lig med ringere optimering og laver ranks.

(Og så har vi slet ikke rundet problematikken med www kontra non-www, men den bug har Google vist efterhånden også fået rettet)