Avatar billede drnielsen Nybegynder
13. juni 2001 - 10:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på Windows NT og Windows 95/98

Hvad er den generelle forskel på de to programmer?
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 10:43 #1
NT er et rent 32 bit styresystem som emulerer evt dos programmer
HVor win 9x kører på en dos kerne
Avatar billede krede Nybegynder
13. juni 2001 - 10:46 #2
vin 2k = blanding NT + 98 - CRASHER ALDRIG! Jeg har haft det i 2 måneder og jeg har CRASHED 2 gange!
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 10:47 #3
Der er dog ingen officiel release af directx (udover version 3 eller 4 som følger service packs) til winnt, derfor er den ikke særlig velegnet til spil
Avatar billede makse Nybegynder
13. juni 2001 - 10:47 #4
NT er ikke Plug\'n Play. USB er f.eks. ikke understøttet.
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 10:48 #5
W2K er den nye version af NT
WinME er den nye version af win9x
Avatar billede wisen Nybegynder
13. juni 2001 - 10:48 #6
Den største synlige forskel er vist at NT er stabilt :)
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 10:49 #7
Infrarød sender og modtager virker kun på IBM maskiner under NT
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 10:50 #8
NT er dog noget forældet efterhånden, den blev releaset før den første version af win 95, det er derfor PNP ikke er understøttet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. juni 2001 - 11:55 #9
NT kører også NTFS mens win9x udenlukkende kører FAT filsystem. Det øger sikkerheden, men generelt er sikkerheden højere på NT og det er faktisk en ret stor forskel.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juni 2001 - 14:13 #10
NT kan godt køre på FAT, det anbefales bare ikke.

Win2000 er at anbefale hvis man ønsker et stabilt system. NT er ikke forældet, men det er heller ikke helt up to date.

NT benyttes af mange firmaer, fordi det er stabilt. Der hvor jeg arbejder, skifter vi snart til Win2000, men det koster derfor bruger vi stadig NT.
Avatar billede 49152 Nybegynder
20. juni 2001 - 16:31 #11
Er der både noget som hedder nt server og nt ikke server. Hvis jeg vil have min egen software server på min pc, kan jeg så bare installerer win nt. ?