Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
16. december 2007 - 17:54 Der er 7 kommentarer

Windows XP/Vista VS Ubuntu 7.1

Hvordan er Ubuntu i forhold til Windows Xp/Vista.

Hvad er jeres mening om ubuntu, er det noget der fungere eller hvordan er det.

Vil bare gerne lige vide det inden jeg installere det.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. december 2007 - 19:21 #1
ubuntu er 1000 gange mere befriende end windows xp / vista.

det kører hurtigere og mere stabilt en xp / vista.

jeg har selv kørt med ubuntu i snart et års tid og har kun gode ord tilovers, al min hardware var understøttet fra starten af (dog undtaget et trådløst netkort fra broadcom der skulle trylles lidt med) men ellers kører det max.

må sige at jeg aldrig og jeg gentager aldrig vender tilbage til at køre et system fra microsoft mere!

al den software du behøver findes i gratis alternativer som er på fulde hødje med de kommercielle løsninger.

tag f.eks en office pakke, der bruger ubuntu OpenOffice.org den kan NØJAKTIGT det samme som MSoffice bare til den forskel at OpenOffice.Org er gratis at benytte.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2007 - 19:29 #2
de fungerer begge fint, men der er forskellige argumenter for at installerer dem.

Hvis du vil have en PC der fungerer ud af kassen, uden problemer og uden at du skal vide andet at kunne sætte strøm til. Du gider ikke råde med computere og gder ikke bruge tid på at få ting til at  virke og du vil kun kunne det man normalt brugeren pc til. Svaret er helt klart, brug XP og når vista bliver klar, så vista.

Hvis du godt kan lide at pille vid dine ting, forstå hvordan tingene virker og tune dem til at kunne yde lidt ekstra. Hvis du ikke har noeget i måd at prøve dig frem og at lære noget ved det, så ubuntu uden problemer. Du kan også bruge ubuntu i stedet for XP hvis du har lidt hjælp eller holder dig inden for standard pakken
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
16. december 2007 - 20:26 #3
Det er bare fordi jeg har købt en bærbar og den understøtter nemlig Ubuntu , og jeg er rimelig træt af vista da det er mega og jeg mener virkelig mega langsomt,, det er jo helt vildt at en grund installering fylder over 10gb ,,, det er uhørt.
Så nu installere jeg ubuntu og ser om jeg ikke skulle blive overrasket
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. december 2007 - 20:34 #4
rasmussen7>> hvad er det for en bærbar du har? :)
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
16. december 2007 - 20:44 #5
http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=676

Virker med Ubuntu Linux

3215W er testet til at virke sammen med Ubuntu Linux 7.10, Out-of-the-box. Det vil sige at alt virker på maskinen fra start Inkl. skærmkortet og Intel Pro/Wireless 4965 netkortet. ALSA driveren (Advanced Linux Sound Architecture) skal opdateres for at få lyd.
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
16. december 2007 - 20:55 #6
ups forkert link , sender lige et nyt

http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=673
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. december 2007 - 20:57 #7
ja det er en fin bærbar, det med lyden er ret simpelt, det tager ikke mange minutter at ordne :)