Avatar billede tweak Nybegynder
08. december 2007 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Brugen af meta

Hvor meget betyder brugen af meta content="da" for bruger af sider som alene henvender sig til danskere?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 12:42 #1
Det betyder blandt andet, at søgemaskinerne har mulighed for at indeksere din side landespecifikt og dermed 'servere' den til browsere, der har dansk som primært sprog.
Google blandt andre, serverer i mange tilfælde landespecifikke sider, eller vægter dem først til browsere/ip-adresser o.l. fra det specifikke land. Dette for at give et bud på de mest relevante sider til den pågældende søgning.
Avatar billede tweak Nybegynder
08. december 2007 - 12:49 #2
Dvs. at i forhold til google og søgning på sider fra Danmark eller sider på dansk er det ret vigtigt at ha den med for at blive listet højt, eller højere.

Hvordan afgør google at det er sider fra Danmark eller på dansk, altså hvad er forskellen for google? Håber i forstår mit spg.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 13:03 #3
Din browser sender nogle http headers når den forespørger sider på nettet. En af disse headers indeholder dit foretrukne sprog, eller det sprog som din browser er indstillet med som favoritsprog.

Google afgør det blandt andet netop på baggrund af dine meta tags :-)
Avatar billede madx Nybegynder
08. december 2007 - 14:23 #4
meta content="da" er ikke afgørende for at google bestemmer at din hjemmeside er dansk, der indgår mange andre parametre - først og fremmest sproget på hjemmesiden & domæne-extension mv. - altså .dk

Google er ikke uden bugs, så i lang tid så den stort på .no og .dk - og det kunne meta content="da" ikke rette op på. Men som det er med alt andet SEO, mange bække små og det vil være håndværksmæssigt rigtigt at have den med. Men den er ikke afgørende.

Du vil finde rigtig mange toprankede websites i høj konkurrence uden denne meta
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 15:50 #5
Ja, som madx nævner er der andre faktorer, der spiller ind også. Vidst også det ip-range hvor hjemmesiden er placeret benyttes til at bestemme hvilket land hjemmesiden stammer fra.

Men er enig med madx. Der er for mig at se ikke nogen grund til at undlade tagget. Det kan om ikke andet være til hjælp for andre søgemaskiner, der ikke er så langt som google :-)
Avatar billede tweak Nybegynder
08. december 2007 - 19:57 #6
Jeg sys i har givet et godt svar begge, så thomasso - vil du ikke smide et svar?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 17:52 #7
:-)